OST file terug importeren in Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

yannickvl

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2015
Hallo,

Mijn mailbox was gescrashed en is volledig van pc moeten gehaald worden.
En staat er nu terug op.
Maar hier zou nog een .OST file aantoegevoegd moeten worden.
Maar dit is niet zomaar mogelijk via outlook.

Hoe kan ik dit het makkelijkste doen?
Welke oplossingen zijn hiervoor?

Bedankt voor jullie feedback!

Mvg,

Y

Een .OST bestaat alleen als je een IMAP account of Exchange met Offline modus hebt geconfigureerd. De informatie in de .OST is enkel een kopie van de informatie op de server. Als je de accounts opnieuw configureert zou alles vanzelf weer goed moeten komen.

Beste,

Dat is net het geval.
Alles is wegens omstandigheden verwijderd van de server...

En staat dus enkel nog maar lokaal.
En dit wens ik graag in mijn outlook te krijgen..

Enig idee?

a. In ieder geval eerst een paar kopieën maken van alle .OST bestanden die (ooit) gerelateerd waren aan je mailbox.
b. hier staat (o.a.) OST2PST genoemd, die je (hopelijk) in staat stelt om (per stuk) een kopie van de relevante .OST bestanden te converteren naar .PST bestanden, die je gewoon kunt openen als een mail-archief in Outlook. Vanuit het archief kun je dan mails etc. terugkopiëren naar waar ze (ooit) stonden/hoorden.
Mijn collega vertelde dat als het een Exchange server is aan de andere kant, dat ook de mailtjes zelf dan terug worden geüpload richting de Exchange server, maar zekerheidshalve zou ik dus alleen terug kopiëren, niet terug verplaatsen.
Let natuurlijk op: Het uploaden kan een behoorlijke tijd duren, afhankelijk van de upload-snelheid, het aantal mailtjes en de grootte ervan. Staat de Exchange server echter lokaal, dan kan het meevallen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan