OSx en XP tegelijk draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterTuning

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Beste Allemaal,

Zit even met een vraag die voor een Maccer misschien makkelijk op te lossen is.. maar voor mij als windows rot niet echt...

Een collega van mij heeft een Mac met OSx als het goed is.. en hij wil XP installeren.. en heeft zich laten vertellen als OSx al draait dat je met 1 druk op de knop XP te voorschijn tovert??? Klopt dit? zo ja hoe is het mogelijk?

Grtz MT:thumb:

Hallo,

Dit kan gedaan worden met een Virtual Machine.
Windows XP in een venster draaien, en bestanden uitwisselen met de Virtual Machine.
Eigelijk een pc in je Mac.

Sun Virtual Box is gratis, maar er zijn er nog meer die niet gratis zijn, bijvoorbeeld VMware.

Hallo,

Dit kan gedaan worden met een Virtual Machine.
Windows XP in een venster draaien, en bestanden uitwisselen met de Virtual Machine.
Eigelijk een pc in je Mac.

Sun Virtual Box is gratis, maar er zijn er nog meer die niet gratis zijn, bijvoorbeeld VMware.

Hey thnx !! weet ik dat ook weer ga k dat ook weer is voor elkaar boxen :)

Pr weekend

Apple levert standaard Boot Camp op elke Mac met OS X 10.5 (a.k.a. Leopard)

Daarmee wordt een partitie aangemaakt waarop je vervolgens Windows kan installeren.
Vervolgens kun je dan bij het opstarten van je Mac door middel van op ALT ingedruk te houden de juiste partitie kiezen.

Op de meegeleverde OS X installatie-cd staan alle drivers voor Windows.

Meer informatie: http://www.apple.com/nl/macosx/what-is-macosx/compatibility.html (Filmpje "Windows op de Mac")

Laatst bewerkt:
Apple levert standaard Boot Camp op elke Mac met OS X 10.5 (a.k.a. Leopard)

Daarmee wordt een partitie aangemaakt waarop je vervolgens Windows kan installeren.
Vervolgens kun je dan bij het opstarten van je Mac door middel van op ALT ingedruk te houden de juiste partitie kiezen.

Op de meegeleverde OS X installatie-cd staan alle drivers voor Windows.

Meer informatie: http://www.apple.com/nl/macosx/what-is-macosx/compatibility.html (Filmpje "Windows op de Mac")

OKe super bedankt !!

Met bootcamp moet je wel steeds opnieuw opstarten

volgens mij bedoel je parallels.
heb onlangs drie macmini hiermee uitgerust en het werkt voor 95% perfect en door elkaar heen dus je hebt een windows taakbalk en een apple taakbalk en de vensters openen door elkaar heen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan