OSX installeren op Macbook pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helllep

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Hallo,

zojuist heb ik een Macbook pro (early 2011 8.1) gekregen van een kennis.
Ik wilde de Macbook helemaal opschonen en na informeren ben ik erachter gekomen dat dat via internet recovery ging.
Ik heb vervolgens de stappen gevolgd en de Macintosh HD schijf gewist, waardoor het oude besturingssysteem (Lion) gewist is.
Daarna heb ik gekozen voor installeer Mac OS X opnieuw. Als ik deze aanklik, wordt mij aangeboden Lion opnieuw te installeren. Vervolgens log ik in met mijn apple ID en krijg te zien dat het artikel tijdelijk niet beschikbaar is.

Als oplossing heb ik vervolgens geprobeerd om Mavericks te downloaden via windows (een bestandje in .dmg-formaat) en een bootable usb te maken via poweriso. Vervolgens stak ik de usb in mijn Macbook, waarna ik deze startte met option ingedrukt. Ik kreeg toen alleen de optie om internet recovery te gebruiken. Bootable USB is dus niet gelukt.

Ik lees vaak dat het maken van een bootable stick te doen is met een andere Macbook, maar ik heb er maar één.
Daarom is mijn vraag: Hoe kan ik alsnog Mavericks (of lion, maar ik heb het Mavericks .dmg bestand al op mijn pc) toch op mijn Macbook installeren?

Ik heb slechts 1 Macbook Pro, dus een eventuele bootable stick zou ik alleen kunnen maken met Windows.
Bovendien is het misschien relevant te vermelden dat ik nooit eerder met een apple product gewerkt heb en dat ik er dus niet echt mee bekend ben.

Ik hoop op jullie snelle antwoord.

Dank!

Hallo hellep,

Ik heb dus hetzelfde probleem ik moet nu dus opnieuw instaleren maar heb de schijf dus ook gewist.
Ben alleen bekent met window.
Heb je al meer informatie erover laat me dat dan effe weten grtzz

@ Helllep,

zojuist heb ik een Macbook pro (early 2011 8.1) gekregen van een kennis.
Ik wilde de Macbook helemaal opschonen en na informeren ben ik erachter gekomen dat dat via internet recovery ging.
Ik heb vervolgens de stappen gevolgd en de Macintosh HD schijf gewist, waardoor het oude besturingssysteem (Lion) gewist is.
Daarna heb ik gekozen voor installeer Mac OS X opnieuw. Als ik deze aanklik, wordt mij aangeboden Lion opnieuw te installeren. Vervolgens log ik in met mijn apple ID en krijg te zien dat het artikel tijdelijk niet beschikbaar is.
Macintosh HD-schijf gewist was géén slimme stap geweest doordat u géén DVD van Lion in bezit heeft.

Mac OS X Lion (10.7) in nog te verkrijgen via de App Store

Vervolgens upgrade u naar Mac OS X Mavericks

Succes!.

De Macbook staat geregistreerd op het Apple ID van jouw kennis, hierdoor kun jij geen OS X Lion installeren.
Op een Windows PC kun je geen bootable USB stick maken voor een Mac omdat dit hele andere harde schijf indelingen zijn.

Je kunt het beste langs een bedrijf gaan die Apple producten verkoopt en vragen of zij het er op zetten.

Ik had hetzelfde probleem. Ook geprobeerd een bootable USB te maken, maar dan op een andere mac. Dit lukte niet, want ik kreeg telkens een foutmelding. Uiteindelijk contact gehad met Apple Care en uiteindelijk opgelost via Internet Recovery. Dan is dus wel wifi nodig.

Ik heb Macbook uit gedaan, weer aan gedaan, meteen Alt+Cmd+R ingedrukt gehouden. Vervolgens wifi aangezet en de Macbook heeft zichzelf automatisch hersteld. Toen kon ik vervolgens wel via de optie 'Installeer Mac OS X opnieuw' het OS system opnieuw installeren. Ik hoop dat dit helpt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan