Oud beeldscherm tijdelijk aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerNerdie

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2004
Mijn nieuwe Sigma 17 inch TFT-scherm is in reparatie. Nu wil ik tijdelijk een oud Packard Bell 15 inch CRT-scherm aansluiten. Alleen nu komt windows-XP met een foutmelding dat hij de hardware niet herkent met de optie: veilige modus of normaal starten. Welke optie ik ook kies de PC herstart steeds weer opnieuw met dezelfde opties. Ligt het aan de drivers ? Hoe kan ik die dan laden ?

Laatst bewerkt:
In de veilige modus opstarten, in de configuratie van het beeldscherm de resolutie terugzetten naar 800x600 en de instellingen van de monitor (TFT) verwijderen.

Geplaatst door Tiborv
In de veilige modus opstarten, in de configuratie van het beeldscherm de resolutie terugzetten naar 800x600 en de instellingen van de monitor (TFT) verwijderen.

De pc start niet op in veilige modus hij start dan opnieuw op. Ik krijg dan hetzelfde bericht dat de hardware niet gevonden is.
(Het kan zijn dat windowns XP het beeldscherm niet herkent omdat het toch al een oude beeldscherm is al zo'n 9 jaar oud van een oude Packerd Bell computer.)

Laatst bewerkt:
Tijdens opstarten enkele malen op F5 of F8 drukken (is je nieuwe PC ook een Packardbell? zo ja, dan is het F5 :)

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Tijdens opstarten enkele malen op F5 of F8 drukken (is je nieuwe PC ook een Packardbell? zo ja, dan is het F5 :)

Heeft niet met het merk te maken, bij XP hebben F5 en F8 dezelfde werking. Bij oude Windowsversies zorgt F5 ervoor dat je direct opstart in de veilige modus en F8 zorgt voor een keuzelijst.

Als ik op F8 duw dat krijg je de opties om windowns besturingssysteem te selecteren, VGA modus inschakelen, foutenregistratie bijhouden e.d.

De pc zelf is best nieuw het gaat om een Microstar 3.0GHz
Alleen het beeldscherm dat ik erbij heb gekocht is een Sigma 17" TFT beeldscherm dat helaas kapot is gegaan.
Dit beeldscherm deedt het in eerste instatie wel.
dus heb ik tijdelijk een oud (9 jaar) beeldscherm aangesloten, aleen dat wekt niet

Laatst bewerkt:
Ok handig dat ik dat weet, dacht dat PB er zoveel mee gekloot had dat het dit soort knoppen ook gewijzigd had. Handig om te weten voor de volgende keer :)

De gebruikte resolutie op de 17" TFT zal te hoog zijn voor de 15"

Klik voor het opstarten van Windows op F8 en kies in het rijtje voor "VGA-modus inschakelen" en geef enter, en doe dat in het volgende scherm nog een keer.

Geplaatst door Tiborv
De gebruikte resolutie op de 17" TFT zal te hoog zijn voor de 15"

Klik voor het opstarten van Windows op F8 en kies in het rijtje voor "VGA-modus inschakelen" en geef enter, en doe dat in het volgende scherm nog een keer.

Was te proberen maar helaas de pc start opnieuw op.
En als je dan weer F8 doet zie je dat VGA modus niet ingeschakeld is.

Ligt het misschien niet aan de drivers ofzo?
Bij het nieuwe beeldscherm zat een CD met "drivers en manual" bijgeleverd, van het oude beeldscherm is er een diskete met driver van het beeldscherm. Alleen er is een probleem mijn nieuwe pc heeft geen diskette station.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door computerNerdie
Was te proberen maar helaas de pc start opnieuw op.
En als je dan weer F8 doet zie je dat VGA modus niet ingeschakeld is.

Vergeet de drivers even. Je schrijft dat het te proberen was maar dat de PC opstart, daarna merk je op dat F8 wel werkt, wat is het nou? VOORdat Windows opstart (tijdens de melding DMI pool) begin je op F8 te drukken (aantal keer) totdat je de bootlijst ziet.

opgelost

Het is al opgelost
Ik heb mijn nieuwe beeldscherm gerepareerd terug gekregen dus het hoeft niet meer om een ander beeldscherm tijdelijk aan te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan