oud image of oude pc: hoe veilig alle Windows Updates binnenhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HoeZitDatNou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Hallo,

Soms (nu) komt het voor dat ik een oud image terug moet zetten of een pc moet installeren met de installatie-cd.
Dan kan ik SP3 (van Windows XP) met een usb-stick op de pc zetten en installeren.

Maar hoe kom ik veilig aan de andere updates?
Zou ik die ook apart op een andere pc kunnen downloaden en via een usb-stick op de "nieuwe" pc zetten?

Als ik met alleen SP3 het internet opga, heb ik vast allerlei kwetsbaarheden tijdens het downloaden van de Windows Updates.
Is daar een veilige oplossing voor?

Ik heb al gezocht op het forum maar ik vind geen andere oplossing dan de "nieuwe" pc gewoon aan het internet te hangen. Is dat niet onveilig?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.

Hoi,

Welkom op helpmij.nl!

Je zou eerst een virusscanner en firewall kunnen installeren voordat je gaat updaten.

Ja daar ben ik inderdaad mee bezig.

Hopelijk beveiligen die voldoende om ondanks de beveiligingslekken van Windows (sinds XP SP3) de Windows Updates binnen te halen... om die lekken te dichten :-)

Hartelijk bedankt voor de reactie.

Ik blijf benieuwd hoe je gedownloade Windows Updates kunt opslaan om zelf naar een andere pc te kopiëren (zonder daar ook weer te downloaden). Maar op die vraag van iemand anders is in dit forum ook geen ander antwoord gekomen dan toch downloaden.

Ik ga ook aan de downloads... ben benieuwd hoe lang-ie daarmee bezig zal zijn (en met het installeren van de updates).

Nogmaals hartelijk bedankt.

Nou ik heb het maar aangedurfd.
Hopelijk zijn er niet veel hackers meegelift.

We zullen het wel zien.

Omdat ik wel benieuwd ben naar de beste mogelijkheden, zal ik de vraag volgende week afsluiten. Hopelijk komen er nog reacties.

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan