Oud probleem: DVD-brander gaat niet open

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Ik heb deze vraag (en de antwoorden erop) al langs zien komen-- die truc met het gaatje ken ik, en dan gaat-ie ook open. Maar hij gaat niet open als je op de eject knop drukt, of eject klikt op het scherm. je hoort hem wel geluiden maken die suggereren dat hij het probeert, maar blijft steken.
Als ik hem met een paperclip geopend heb (dat gaat wel) en ik herstart de computer, dan doet-ie het weer even, maar na een paar dagen is het weer mis.
N.a.v. de antwoorden die ik gezien heb: een mechanische oorzaak lijkt me niet zo waarschijnlijk: een slippend snaartje of een klemmend frontje: dan zou de truc met de paperclip ook niet werken, toch?

Wat gebeurt er als je rechtsklikt op de DVD schrijver in Deze Computer, en dan kiest voor Uitwerpen?
Als hij dan óók blijft hangen, dan lijkt het me wel degelijk een motoriek probleem/klemprobleem.

Tijs.

Wat gebeurt er als je rechtsklikt op de DVD schrijver in Deze Computer, en dan kiest voor Uitwerpen?
Hetzelfde als wanneer je op de knop drukt. Hij maakt een paar geluidjes en geeft het dan op.
Als hij dan óók blijft hangen, dan lijkt het me wel degelijk een motoriek probleem/klemprobleem.
Ja, maar waarom doet hij het dan soms wel, en soms niet? En waarom doet de paperclip het wel?

Paperclip is puur 'handmatig'; de lade wordt ontgrendeld en het laadje gaat een beetje open, maar je moet zelf het laadje verder opentrekken. Als je veel kracht gebruikt dan kan het laadje natuurlijk verder naar buiten komen. ;)
Komt dus in mijn boek niet in de buurt van wat het normale mechanisme doet/bereikt.

Tijs.

Nou, ik heb hem eruit gehaald en het frontje eraf getrokken (of ik het er nog weer op krijg is de vraag, want er zei iets "krak" ;-( ). Zonder spanning zit er helemaal geen beweging in het laatje, maar ik zie ook niets wat een blokkade veroorzaakt zou kunnen hebben. Iemand nog een idee?

Nou, ik heb hem eruit gehaald en het frontje eraf getrokken (of ik het er nog weer op krijg is de vraag, want er zei iets "krak" ;-( ). Zonder spanning zit er helemaal geen beweging in het laatje, maar ik zie ook niets wat een blokkade veroorzaakt zou kunnen hebben. Iemand nog een idee?

'Krak' klinkt diet al te best.

Nieuwe CD Speler erin dan maar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan