Oud spel spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben-moorlag

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2003
Berichten
117
Is er een mogelijkheid om oude spellen op mijn WinXP te spelen?

eigenschappen->compatibiliteit werkt niet, dan start het spel gewoon helemaal niet op.
 
misschien KAN het spel niet onder XP worden gespeeld. Heb je een voorbeeld (naam) van een spel dat het niet wilt doen?
 
railroad tycoon 2,

maar ik weet dat het officieel niet kan. Daarom vroeg ik me juist af of je op een of andere manier toch deze beperking kan omzeilen en het spel wél kunt spelen...
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet meer hoe ik het heb gedaan maar ik had railroad tycoon 2 gold en die kon ik prima onder xp spelen
 
de jongens van mij hebben dit spel ook en het werkt prima onder XP.

heb je de nieuwste videokaartdrivers ?
 
tja, zoals ik al schreef, op mijn 2e pc (die van de jongens) loopt die game als een tierelier, terwijl die pc "slechts" een AMD Ahtlon 1.1 is, met "slechts" een Geforce "0" kaartje aan boord...........

Heb je SP1 van Windows geinstalleerd ?
 
ja, en verder ook alle updates. Ik kan het spel gewoon installeren, maar als ik het opstart dan staat er "sorry, not supported on Windows NT"
 
ik weet het antwoord op je probleem al, ik werd zojuist gesouffleerd (door een van de "spelers" van de game):

wij hebben hier de "platinum" versie en die schijnt voor XP te zijn en de "normale" versie niet....................
 
dus het antwoord is NEE?

Ik zal verder nog even kijken voor een patch...weinig hoopvols...

verder bedankt voor de hulp
 
Volgens diezelfde "bron" (zoon) staat expliciet op de platinum doos dat 'ie geschikt is voor XP, terwijl dat bij de normale niet staat, m.a.w. als hij gelijk heeft (en waarom zou hij 't niet hebben........) dan kan je het schudden als je de "normale" hebt.
 
Soory hoor maar ik had geloof ik niet de platinum versie en kon hem toch onder xp pro spelen. Allen was mijn harde schijf ingedeeld als fat32 niet als ntsf, misschien dat dat verschil maakt
 
misschien was dat dan de gold versie,

maar ik heb het nu op een hier niet te bespreken manier opgelost.

nogmaals bedankt voor de hulp;)
 
laat me raden, jij hebt een spelpatch gedownload bij .............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan