Oud spel werkt niet op Windows Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takua

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Als ik op Windows Xp een heel oud spel start staat er het volgende:
C':\Windows\system32\cmd.exe
X#=OD, Cs=00C7 IP=00002018. De Ntvdm-CPU heeft een niet-behandelde uitzondering
aangetroffen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.
Als ik sluiten kies dan kan ik niet verder en sluit ik het spel af, hoe kan ik toch spelen?

Met oud spel, bedoel je daar een spel uit het msdos tijdperk mee? Als het een msdos spel is dan kun je Dosbox gebruiken. Deze simuleerd een dos omgeving in windows.

Op de site van dosbox staat aangegeven hoe je het kunt gebruiken, maar als je dos ervaring heb is het niet moeilijk :)

mvg

db

Hij werkte wel op Windows Me en 98

Met oud spel, bedoel je daar een spel uit het msdos tijdperk mee? Als het een msdos spel is dan kun je Dosbox gebruiken. Deze simuleerd een dos omgeving in windows.

Op de site van dosbox staat aangegeven hoe je het kunt gebruiken, maar als je dos ervaring heb is het niet moeilijk :)

mvg

db

Toen ik Windows Me en 98 gebruikte deed ie het wel. Ik heb nog steeds Me op mijn oude
computer maar dat is een gedoe om alles te verwisselen voor die computer en oh ik kan hem ook op deze installeren maar kost ook tijd. En hij komt uit de Msdos tijd.

Laatst bewerkt:

mvg

db

Maar waar op de site staat hoe ik het moet gebruiken?
En als ik het spelletje weer probeer te spelen door play te kiezen in het menu doet ie het
weer niet dus die Dosbox doet niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan