Oud spel werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TFP

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
136
Halo.
Sins kort heb ik eens mijn kast met spellen eens doorzocht en ik vond nog een oud Star Trek spel dus ik duik meteen weer achter mijn pc en probeer het spel te installeren.

Waarbij deze error meteen omhoog kwam, Kan entrypoint van procedure SUnMapLS_IP_EBP_20 niet vinden in DLL-bestand KERNEL32.dll.

Het spel is : Star Trek Starfleet command
Mijn OS : Windows XP service pack 3

Ik heb compatibiliteits modus al op elke mogelijke manier geprobeerd.

TFP
 
Laatst bewerkt:
De kans dat je hier op het forum iemand vindt die én hetzelfde ('verouderde') spel heeft én dezelfde melding is niet zo groot.

Beter is (zéker in het geval er een onderscheidende foutmelding in beeld komt) de kernwoorden van die foutmelding + wat omgevingszaken (besturingssysteem bijv.) in te kloppen in Google: zo dus.

Voldoende mensen op Internet die hetzelfde probleem hebben als jij en (hopelijk) een oplossing hebben gekregen/gevonden. Kijk gerust even rond aldaar.

Succes,

Tijs.
 
De kans dat je hier op het forum iemand vindt die én hetzelfde ('verouderde') spel heeft én dezelfde melding is niet zo groot.

Beter is (zéker in het geval er een onderscheidende foutmelding in beeld komt) de kernwoorden van die foutmelding + wat omgevingszaken (besturingssysteem bijv.) in te kloppen in Google: zo dus.

Voldoende mensen op Internet die hetzelfde probleem hebben als jij en (hopelijk) een oplossing hebben gekregen/gevonden. Kijk gerust even rond aldaar.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de reactie.
Ik heb dat al eens geprobeerd maar ik kom meestal uit op een engels forum met de meest onzinige dingen.
 
Ik pak de eerste link, en meteen een antwoord dat bij iemand werkt:

Now I don't know what the problem is but the way I got around it was to browse to the CD istelf and rather than run "sfc setup.exe", which again gives the error, I ran "Setup.exe".

Oftewel: Blader op de schijf en zoek naar setup.exe (negeer aldus het autorun.inf bestand). Start (=dubbelklik) het gevonden setup.exe bestand.

Tijs.
 
Ik pak de eerste link, en meteen een antwoord dat bij iemand werkt:

Now I don't know what the problem is but the way I got around it was to browse to the CD istelf and rather than run "sfc setup.exe", which again gives the error, I ran "Setup.exe".

Oftewel: Blader op de schijf en zoek naar setup.exe (negeer aldus het autorun.inf bestand). Start (=dubbelklik) het gevonden setup.exe bestand.

Tijs.

Zodra ik dus setup.exe open krijg ik dus een zandlopertje en daarna helemaal niks meer.
 
"Right click on the cd, and choose explore, then look for a file named 'setup / 32 bit setup launcher' or something similar and double click on it."
Je had setup.exe al geprobeerd. Misschien nog andere varianten setup die je kunt vinden om te proberen? Evt. proberen rechtstklikken op setup.exe (of alle varianten daarvan), dáár de compatibiliteit op Windows 95 zetten en dan dubbelklikken.

Verder zou ik een inhoudsopgave van de Start Trek CD willen zien
[Ervan uitgaand dat de cd in de speler zit en de speler schijfletter d: heeft]:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
tree /a /f D:\ > treelist.txt
notepad.exe treelist.txt


(Evt. die treelist.txt ergens opslaan (in Mijn Documenten bijv.) en die dan uploaden bij je volgende posting).
 
"Right click on the cd, and choose explore, then look for a file named 'setup / 32 bit setup launcher' or something similar and double click on it."
Je had setup.exe al geprobeerd. Misschien nog andere varianten setup die je kunt vinden om te proberen? Evt. proberen rechtstklikken op setup.exe (of alle varianten daarvan), dáár de compatibiliteit op Windows 95 zetten en dan dubbelklikken.

Verder zou ik een inhoudsopgave van de Start Trek CD willen zien
[Ervan uitgaand dat de cd in de speler zit en de speler schijfletter d: heeft]:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
tree /a /f D:\ > treelist.txt
notepad.exe treelist.txt


(Evt. die treelist.txt ergens opslaan (in Mijn Documenten bijv.) en die dan uploaden bij je volgende posting).

the orginele setup SFCsetup geeft de error er zijn 2 andere die een zandlopertje geven en daarna aleen maar actief blijfen bij '' processen'' in taakbeheer
 

Bijlagen

  • treelist.txt
    46,9 KB · Weergaven: 33
Probeer dan wat ik in mijn vorige posting zei: Rechtsklik op setup.exe in de hoofdmap van de CD, kies Eigenschappen -> tabblad Compatibiliteit -> Zorg ervoor dat Windows 95 of Windows 98 compatibiliteitsmodus aanstaat.

Daarna setup.exe starten met dubbelklikken.

Evt. hetzelfde proberen met sfcsetup.exe, maar ik verwacht het meeste van setup.exe in compatibiliteitsmodus.

PS: Je bijlage laat zien dat er inderdaad geen andere setup programma's dan sfcsetup.exe en setup.exe.

Succes,

Tijs.
 
Probeer dan wat ik in mijn vorige posting zei: Rechtsklik op setup.exe in de hoofdmap van de CD, kies Eigenschappen -> tabblad Compatibiliteit -> Zorg ervoor dat Windows 95 of Windows 98 compatibiliteitsmodus aanstaat.

Daarna setup.exe starten met dubbelklikken.

Evt. hetzelfde proberen met sfcsetup.exe, maar ik verwacht het meeste van setup.exe in compatibiliteitsmodus.

PS: Je bijlage laat zien dat er inderdaad geen andere setup programma's dan sfcsetup.exe en setup.exe.

Succes,

Tijs.

Die staat aan ik heb ze allemaal geprobeerd.
SFCsetup geeft de error, en setup.exe blijft zoals ik in mijn vorige post zij aleen een klein beetje actief op processen in taak beheer.
 
Dan heb ik geen idee.. Als er hier op het forum geen tips meer komen, misschien toch maar Google gebruiken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan