oud systeem vernieuwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
72
Ik heb een ATX Miditower 200w met :
Sdram 3,3V PC 32 MD DIMM
Pentium 2 266 MHz
Cooler voor de pentium 2
ASUS Pentium 2 P2L97
4300 Mb HDD UDMA IDE
A674 IDE kabel
AWE 64 OEM
AGP Fire GL PRO 8 Mb SGRam
Diskette station 3.5"
24 speed cd-speler
Dit is een computer van de kinderen om voornamelijk spelletjes mee te doen en het draaide op windows 98.
Tot voor kort want wat de kids hebben gedaan weet ik niet maar ik moest er opnieuw windows op instaleren.
Eerst lukte dat niet en gaf ìe tijdens de installatie al fouten aan, maar uieindelijk kreeg ik wel zonder problemen`98 erop. Nu is het volgende probleem het opstarten want hij start goed op alleen direct na het opstarten geeft het de ene foutmelding na de andere allemaal met de conclusie dat windows een fout heeft gemaakt waardoor er opnieuw moet worden opgestart met daarna weer dezelfde problemen.
Het is een oude computer gekocht in 1997 dus ik denk aan een nieuwe harde schijf, moederbord, of processor. Wie heeft een idee of moet ik er een compleet nieuw systeem erin zetten. Athlon, pentium 3 o.i.d.
Alle goedkopere ideeen zijn welkom zoals ik al zei het is voor m`n kids.
 
Als je denkt aan een andere PC dan is het goedkoper om een compleet systeem aan te schaffen. Naast de genoemde spullen moet je ook een andere voeding hebben. Een 'nieuwe' processor voor dit systeem heeft geen zin, je blijft aan de Pentium II gebonden aangezien een Pentium 3 of 4 niet passen/werken. Daarnaast heb je te weinig geheugen om, ook met Windows98, lekker te werken.

Welke foutmeldingen krijg je allemaal? Heb je de schijf eerst helemaal leeg gehaald voordat je Windows98 opnieuw installeerde?
 
En deze computer werkt verder goed, zonder de genoemde fouten.
Dan zou ik er niks anders in gaan zetten.
Ik zou voor de herstel optie gaan.
Harddisk geheel opnieuw formateren dan windows 98se er op en dan eerst zorgen dat alle hardware weer netjes gevonden wordt.
Daarna kunnen de kids er weer hun spelletjes op gaan spelen.
Of vernieuwen zou moeten omdat je spelletjes koopt die niet meer op dit systeem willen werken.
Als dat het geval is dan zou ik voor iets nieuws gaan, de spelletjes gaan steeds meer vragen van een computer ( en jouw knip)
 
Ik weet niet of het nog zinvol is om deze computer te upgraden, maar voor een schone instalatie met veel tips, raad ik www.schoonepc.nl aan.

Bij het plaatsen van een nieuwe harde schijf, moederbord, processor, en geheugen kun je ook een nieuw systeem bouwen.

Groeten Oossie
 
Ik moest de computer met spelletjes inderdaad vaak resetten omdat ìe vastliep dus te weinig geheugen. Een systeem herstel is geen optie want hij doet nu niets meer behalve opstarten en opstarten en opstarten. En ik heb al vier keer overnieuw windows erop gezet in korte tijd dat ik denk dat er iets in de hardware kaduuk is. De foutmeldingen varieren van fatale systeemfout tot fouten met numeriek, ik heb ze niet opgeschreven maar het zijn niet steeds dezelfde foutmeldingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan