Oud syteem upgraden met i7 processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin264

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2011
Beste mensen van Helpmij.nl,

Ik ben 14 jaar, en ik heb een computer van mijn ouders gekregen voor school, in de tijd dat ik nog niet echt fanatiek games speelde.
Nu speel ik dus wel veel games, maar mijn computer kan steeds minder aan.
Ik draai best wel veel programma's tegelijkertijd, en ook nog wat servers voor games, en dat neemt allemaal RAM in, dus zat ik eraan te denken om een i7 processor te kopen, inclusief nieuw moederbord, en 8GB RAM.

Kan ik dit gewoon in mijn huidige PC aanpassen?
Dit zijn mijn specs:

Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven, en of jullie mij nu kunnen vertellen wat ik moet aanpassen voor die i7 processor met 8GB RAM.

Alvast bedankt,
Robin264

welkom op het forum!
games gebruiken momenteel niet meer dan 4 gb geheugen en een i7 heb je niet nodig voor alleen gamen, daarvoor is een i5 goed.
en voor gamen is een videokaart heel belangrijk, dus welke heb je?
en welke welk besturingssysteem, 32 of 64 bit?

Je kan dit al zien als een begin: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=1&product[364212]=1&product[396801]=1
maar als je een verouderde videokaart hebt zal daar dus nog een videokaart en een voeding bij moeten (omdat jij maar een 400W hebt)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties, had ik niet verwacht! :)

Mijn videokaart is niet heel jong, het is een ATI Radeon HD 4870.
Dit is volgens mij de hoogste, of een-na-hoogste van de series, en ik hoop dat er niet veel verschil tussen een 6870 en een 4870 zit.
Moet ik dan wel een betere voeding met die 4870?
Die i5 zal ik dan maar nemen, maar kan iemand mij in dummie-taal precies uitleggen wat het verschil is tussen een i7 en een i5, dat snap ik nog niet echt.
Verder was ik er al zeker van dat ik 8GB zou nemen.
En nog op de eerste reactie: Ik heb nu 32-bit, maar heb ook nog een 64-bit versie van Windows 7 liggen.

- Robin264

het verschil tussen de I5 en I7 is gewoon een krachts meting de I7 zijn HIGH end cpu's
en de I5 horen Mid range te zijn hoewel de nieuwe Sandy bridge I5 ook all behoren tot HIGH end IMHO

weet ook een ATI HD4870 werkt niet met sli naast een HD6870 het zijn totaal verschillende gpu's
en de HD6870 verbruikt minder stroom en word minder heet en ze zijn een stuk sneller/krachtiger
klikerdeklik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan