oude (1 jaar) pc doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneaky7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
Berichten
194
hallo, mijn vriend heeft de pc van zijn vader gerfd die overleden is, de pc is 1 jaar oud en heeft 1 jaar stil gestaan, hij doet niets meer. daarom heeft hij een nieuwe voeding aangesloten en de motor start wel op de lampjes van het keyboard lichten eventjes op, en dat was het. geen beeld, monitor is getest op laptop en die werkt daar wel op, niet op de pc pc: pentium 4 met Xp nieuwe voeding denk 300 watt zou het kunnen dat dit aan de batterij ligt van het moederbord? hij hoort ook een continu getik van uit de systeemkast bedankt namens Hans
 
Maak hem eens open en zet hem dan aan, zodat je het getik kunt localiseren.
 
Zou inderdaad aan de batterij kunnen liggen, al is dit getik wel raar eigenlijk. Mischien moet je ff zoveel mogelijk spul uit je pc halen, alleen het nodige erin laten en dan kijken of hij het doet en dan langzaam alle modules weer terugplaatsen een voor een en kijken waar het mis gaat.
 
motor start wel op
ehhh tank leeg :)

nee probeer een te kijken in boekje van mobo,
naar clear cmos jumper .
zodat je alles weer op fabrieks instellingen zet.
mischien dat dit helpt
 
Getik duidt meestal op een harde schijf die niet goed leest... probeer eens een andere harde schijf....
 
een pc die al een tijdje uit heeft gestaan kan last hebben dat de harde schijf vast gaat zitten en dan is het jammer maar dan is de enige oplossing gewoon vernieuwen.
ik hoop voor je dat ik het mis hebt maar uit eigen ervaring denk ik het wel
sterkte er mee
rienus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan