Oude adressen importeren in OE 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

arakanGa

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Hallo

Een tijdje geleden is mijn oude computer gered maar kon de harde schijf nog gerecupereerd worden. Nu toch enkele vraagjes ivm outlook:

1) Zijn die adressen van mijn vorige outlook nog bestaande?
2) Zoja, zijn deze recupereerbaar?
3) Zoja, hoe dan wel?

Ik weet dat het ergens iets met een adresboek is dat ik moet importeren maar verder geraak ik niet, verder vind ik dat zogenaamde adresboek nergers op mijn oude harde schijf.. Misschien zoek ik het verkeerd?

Hetzelfde probleem heb ik ook bij 'mijn favorieten' met Internet Explorer, moest er iemand daar toevallig een antwoord op hebben... Maar die adressen zijn allesinds het belangrijkste!!

Alvast bedankt,

Hakke.

Outlook Express adressen/adreslijsten etc. staan in .WAB bestanden.
Zoek dus naar *.WAB op de plek waar je de geredde data hebt opgeslagen.

Favorieten staan in de map \Documents and Settings\gebruikersnaam\Favorieten
Dus kijk of je die map ook kunt terug vinden in de geredde data. Indien ja, kopieer die favorieten naar de vergelijkbare Favorieten-map die je nú gebruikt.

Tijs.

OE bewaart de contactpersonen in de documents and settings map; dan de gebruikersnaam; dan Application Data; dan Microsoft; dan Address Book
Hierin staat een bestand gebruikersnaam.wab waarin de contactpersonen staan.

De favorieten staan in documents and settings; gebruikersnaam; Favorieten.

Nogmaals hallo

Het is alvast gelukt met de favorieten, oef! Maar als ik sbij OE klik op bestand -> importeren (het .wab file had ik gekopieerd op het bureaublad, dat heb ik dus ook gevonden :thumb:) begint het automatisch te importeren, maar als ik OE dan open en bij de lijst met contactpersonen kijk zie ik geen resultaat.

Verder staat er ook iets ivm importeren is gelukt , alles staat in windows contactpersonen. Is het via deze weg dat ik succesvol mijn oude adressen kan importeren dan?

Veel dank,
x

Ik zou dit hetzelfde doen als je ook de oude contactpersonen kan vinden.
Dus op de nieuwe pc in dezelfde map waarin het .wab bestand staat (zie mijn vorige post), zou ik het bestaande .wab bestand hernoemen naar oud.wab en de oude (van de oude pc) hernoemen naar de naam die het nieuwe bestand had. (sluit OE eerst wel even af)

@arakaGa: Misschien kun je het beter anders doen:
Klik in Outlook Express op het knopje Adressen. Het Adresboek van jouw 'identiteit' opent dan.
Zorg ervoor dat in het linker deelvenster "Contactpersonen van Hoofdidentiteit" aangeklikt is. Kies in het geopende Adresboek-venster voor Importeren adresboek (*.wab), dus niet in het hoofdscherm van Outlook Express.

Dit heb ik zojuist getest, en werkt prima.

Succes,

Tijs.

Dag Tijs

Sorry voor de late reactie, maar waar kan ik dat knopje Adressen vinden? Want ik zie alleen Adresboek staan..

Nogmaals veel dank!

Groeten,
Hans Verbeeck

Het maakt niet uit hóe je in het Outlook Express adresboek komt, áls je er maar komt! :)

Doe daar dan het volgende: Zorg ervoor dat in het linker deelvenster "Contactpersonen van Hoofdidentiteit" aangeklikt is. Kies Bestand -> Importeren -> Adresboek (*.wab), en importeer het .WAB bestand met je contactpersonen.

Tijs.

Dag Tijs

Dat had ik al eerder geprobeerd. Ook het klikken op het adressenboek icoontje (het oude, waarin alle adressen staan) werkte niet, want dan begint importeren automatisch. Er komt steeds op te staan dat alle adressen gekopieerd zijn naar Windows Contactpersonen, maar deze zijn dan niet beschikbaar in het adressenboek van OE. Is het via daar ergens dat ik moet werken?

Blijft voor mij ook zeer vreemd.

Als ik mag concluderen dat het je niet gelukt is om mijn instructie uit te voeren:
Een andere manier om in het Outlook Express adresboek te komen:
In Outlook Express: Extra -> Adresboek

Dan verder de instructies uit mijn vorige posting gebruiken. Zoals gezegd heb ik het zelf ook getest, en het werkt prima. Het wordt dan geïmporteerd in het adresboek van de Hoofdidentiteit in Outlook Express.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan