Oude beeldbuis, veel herrie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hey!

Er staat hier een hele oude monitor ("heel oud" => Windows 95-tijdperk). Om inbranden te voorkomen gaat braaf de schermbeveiliging erop en na een tijdje gaat het scherm uit.
Nu is het zo dat wanneer het scherm weer aangaat, er aan de binnenkant een heel raar geluid uit komt.. Een soort zachtjes/snel geratel, getik idee (lastig te beschrijven).
Dit is na een seconde of 20 weg.

Enig idee wat dit kan zijn? Scherm werkt verder wel goed.

dat is (geloof ik) bij alle beeldbuizen zo.

dan is het beeldscherm zich aan het demagnetiseren.

ik weet het niet helemaal zeker, maar geloof dat dát het is.......

Geloof me, dát is het niet :-).

(jammer dat ik het niet kan opnemen)

Net een computer opgeknapt en weggegeven die in de Bios uitgebreide opties had voor Advanced Power management. Jammer dat ik niet precies kan zeggen wat de monitor bij hervatten kon doen maar ik denk dat het Degaus was of zoiets. Dit moet de monitor niet telkens doen. Kijk even voor ons in de Bios, of dat daar geregeld moet worden. Anders zal de monitor dit uit zichzelf doen en raad ik je aan om de monitor dan maar wat minder vaak uit te laten schakelen. Onder Windows is het trouwens ook mogelijk om een ander type monitor te gebruiken als Standaard Monitor bij Nieuwe Hardware en kun je ook ergens aangeven of de monitor voldoet aan de Energie Star normen.
Probeer het eens weg te krijgen en let daarbij ook op de resolutie, Best mogelijk dat deze moeilijk haalbaar is en dat de monitor daarom moeilijk doet. Als je de resolutie probeert aan te passen, bedenk dan dat de monitor zo slecht zal synchroniseren dat een andere vernieuwingsfrequentie een heel ander resultaat kan geven. 70 Hz is voor een oude monitor meestal wel genoeg maar dit moet precies goed zijn anders heb je ook een niet passend beeld.
Bureaublad rechtsklikken, Eigenschappen, Instellingen, Geavanceerd, Monitor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan