Oude camera op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Ik heb nog een oude video camera, waarvan ik de filmpjes graag op de PC zou willen. Nu heeft mijn buurjongen in zijn PC een uitgang voor zo'n rode/gele/witte kabel, dus is het mogelijk hem daar op aan te sluiten, en zo via een of andere manier de filmpjes op de PC te zetten?

Dat is mogelijk als jij op je camera ook een aansluiting hebt waar je een kabel in kan steken die aan de andere kant die 3 cinchkabeltjes heeft. En op voorwaarde dat die pc zwaar genoeg is om jou filmpjes in realtime te verwerken.

In mn camera kunnen ook die 3 kabeltjes :)
En heb ik ook een speciaal programma nodig ofzo?

Heeft je buurjongen dan geen goede software? Als hij de aansluitingen heeft zou ik toch ook denken dat ie de goede software heeft.

Je kan verschillende programma's gebruiken,
moviemaker (niet mijn favoriet, te weinig mogelijkheden), nero (loopt snel vast bij het capturen van video), imagemixer (lage resolutie, geen goede kwaliteit) of rommel van bijvoorbeeld avermedia (vraagt dan weer ongelofelijk veel (te veel) van je pc.

Persoonlijk heb ik al verschillende dingen geprobeerd en het enige waarvan ik 100% tevreden ben om dingen van mijn camera op mijn pc te krijgen (als is het wel wat omslachtig) is de volgende procedure:
1. cinchkabeltjes in dvdrecorder steken
2. film laten opnemen door dvdrecorder (op DVD of eerst op HDD en daarna copy naar DVD)
3. dvd in pc en film kopiëren naar HDD van pc

Wij hebben ook een DVD recorder, maar dat is heel vaag met opnemen, daar snappen we niks van, ook niet met de handleiding want daar staat het niet in..

Je hebt zender 0 t/m 99 (gewoon blauw beeld) dan heb je EXT1 (Dat is voor de TV (daar kun je dus wel zender op kijken, maar met andere afstandsbediening), EXT2 (voor DVD's enz gloof ik), SVH2 en EXT3 (voor games en de camera).
Maar als ik hem op EXT3 zet, lege DVD erin doe en op REC druk, dan gebeurd er dus niet veel.. :S :S

Edit:
Als ik nu de camera met die r/w/g kabels in de recorder doe, moet ik dan de scart in de out of de input van de recorder doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
input normaal gezien.

Heb je geen cinchkabelaansluitingen? Die zitten meestal aan de voorkant. Dan is het aansluiten in principe hetzelfde principe als op de pc.

edit: op je bericht hierboven dat ik niet gelezen had.
Probeer eerst het goede signaal van je camera te krijgen. Sluit je camera aan op je dvd, zet hem op spelen en ga die kanalen af (EXT 2, EXT 3, etc...)
als je geen beeld krijgt, andere aansluiting proberen (scart, cinch,...)

Laatst bewerkt:
Dus:

Cinchkabels van de camera in de input (niet scart maar cinch) van de DVD Recorder doen, dan de scart -output in de TV? Dan camera op spelen zetten, DVD speler ook aan natuurlijk, dan TV aan en kijken op welke zender hij hem afspeelt, en dan, op de goede zender, de DVD op REC? :)

Nee, die zender zie je op je dvdrecorder. Dus:
1. camera aansluiten (goed) in principe maakt het niet uit, maar als scart niet werkt zal dat mss niet goed zijn, probeer desnoods cinch, je moet iig ergens een zender vinden (op je dvd) die je camera afspeelt.
2. camera op spelen zetten
3. tv en dvd aanzetten
4. tv op dvd'kanaal'
5. door kanalen op dvd bladeren, (naar beneden, kom je meteen op inputten normaal gezien)
6. als je het niet vindt probeer dan iets anders bij stap 1
7. als je het hebt gevonden, is het het goede kanaal om via dvd op te nemen van je camera, dus op rec drukken. (dan komt alles op dvd normaal gezien:thumb: )

1. camera aansluiten (goed) in principe maakt het niet uit, maar als scart niet werkt zal dat mss niet goed zijn, probeer desnoods cinch, je moet iig ergens een zender vinden (op je dvd) die je camera afspeelt.
2. camera op spelen zetten
3. tv en dvd aanzetten
4. tv op dvd'kanaal'
5. door kanalen op dvd bladeren, (naar beneden, kom je meteen op inputten normaal gezien)
6. als je het niet vindt probeer dan iets anders bij stap 1
7. als je het hebt gevonden, is het het goede kanaal om via dvd op te nemen van je camera, dus op rec drukken. (dan komt alles op dvd normaal gezien )

1. Ik sluit de camera aan op de DVD via de scart input. De output scart van de DVD doe ik in de TV.
2. Ik zet de camera aan en op PLAY.
3. Ik zet de TV aan op het DVD kanaal (EXT2), ik doe de DVD speler aan.
4. ^
5. Ik zap met de afsand van de DVD recorder alle zenders van de DVD langs (99), maar bij iedere zender komt er te staan:

INPUT: TUNER
NR VAN ZENDER
NO SIGNAL

6. Ehh..

En als ik de DVD op standby zet zie ik het filmpje wel op de tv.. :confused:

Probeer hem eens in een andere input te steken van je dvd, en ga op je dvd enkel de inputlijnen af. Als je niet zeker bent dat je die allemaal hebt, ga dan alle zenders af om zeker te zijn. Gebruik bij voorkeur eens de cinchkabels om je camera met de dvdrecorder te verbinden, ipv de scart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan