Oude Canon lenzen op nieuwe Canon EOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenvanmunster

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Op dit moment beschik ik over een defecte analoge Canon A1. De lenzen hierbij zijn nog in perfecte staat en nu wil ik een nieuwe digitale SLR aanschaffen (Canon EOS 400D).

Omdat het zonde is om ze weg te moeten doen, zou ik mijn oude lenzen graag weer op dit nieuwe toestel willen gebruiken. De lenzen die ik heb zijn onder andere een Canon FD (50mm) en een Tokina SD.

Canon gaf zelf aan dat de EF, EFF en L lenzen in ieder geval op de EOS camera's kunnen worden geplaatst. Van de overige lenzen bleef het wat vaag, dit kón werken maar ze konden geen zekerheid geven. Kortom daar schiet ik weinig mee op.

Dus de vraag of jullie weten of mijn oude lenzen compatitabel zijn met de nieuwe EOS camera's? En of iemand hier ervaring mee heeft?

Geen ervaring mee, maar weet wel dat de lenzen van een analoge Canon EOS op de digitale passen. Ik heb zelf de 400D, maar geen oude lenzen erop.

Svenvanmunster,

Ik heb wel eens gehoord dat er verloop stukken zijn voor de oude lenzen.
Het beste kun je dit bij de camera handelaar vragen, die moeten dat wel weten.

suc6,

Ben natuurlijk heel laat met mijn antwoord waarvoor mijn excuus.
Canon FD lenzen kan je NIET gebruiken op een Canon EOS camera.
Je kunt wel een adapter kopen om op FD lenzen te plaatsen maar dan heb je altijd minderwaardige foto's omdat die adapter niet te best is. Toen Canon het EOS systeem uitbracht hebben ze zelf korte tijd een adapter aangeboden (was maar beperkt bruikbaar op wel bepaalde lenzen). Die was vooral was vooral bedoeld om persfotografen de overstap naar het EOS systeem te verzachten waardoor ze hun peperdure lenzen niet meteen over boord moesten gooien. Deze adapter vind men nu soms op ebay voor het gastronomisch sommetje van 1,400 $ :(
De adapter die nu te verkrijgen is, is van geen te beste kwaliteit waardoor het gebruik van FD lenzen op een EOS systeem de moeite niet loont.

Grtz, Grenadier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan