Oude computer

martin1952

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
DE oude computer van mijn vrouw wil ik opnieuw inrichten voor mijzelf schone harde schijf erin en opnieuw programma laden .
Maar de beveiligingscode en andere dingen staan er nog in hoe raak ik die kwijt

Als er een schone harde schijf erin komt over welke beveiligingscode heb je het dan?

wachtwoord invullen en ander dingen is het misschen zo dat ik het werkgeheugen ook moet vervangen

Nee hoor, inhoud werkgeheugen wordt niet opgeslagen, gaat verloren als spanning van pc is.

Schijf formatteren en windows opnieuw installeren. Productcode wordt vanzelf herkend. Download op een andere pc het programma Medion Creation Tool. Maak met Balena Etcher (ook downloaden) op deze pc een opstart usb stick...met deze stick de pc starten en kiezen voor Nieuwe Installatie.

Laatst bewerkt:
Misschien vraagt deze meneer een beetje begrip omdat hij niet alles direct kan volgen...

Omdat gegevens alleen op de harde schijf of SSD (een geheugen harde schijf) kunnen staan, is het belangrijk om te beseffen dat zowel wissen als formatteren alleen het weghalen en markeren van de eerste bestanden en mappen naam letters is.
Als u Windows opnieuw schoon heeft geïnstalleerd, dan kan u een programma gebruiken om "lege" ruimte te overschrijven met enen of nullen. Eén keer overschrijven is voldoende dat alleen een laboratorium iets van bestanden terug kan vinden, doordat een 1 sterker magnetisch is als die eerder een 1 was enzovoort. Bits zijn altijd 1 of 0.
Ik gebruik het bekende CCleaner programma hiervoor. Het kan even duren voordat het klaar is want op de hele harde schijf wordt de vrije ruimte ermee overschreven.

Ik snap dat meneer van 79 jaar niet opeens Linux Mint kan installeren. Dus Lange Pier, een beetje respect kan geen kwaad.
Ik vind het al heel wat dat meneer Windows opnieuw wilt installeren.

Voor Martin1952: een hele nieuwe harde schijf bevat niets. Besef wel dat wanneer u vanaf de huidige harde schijf opnieuw wilt installeren, u alles kwijt raakt wat erop staat, al u gaat formatteren.

Mocht u er niets van begrijpen, zoek hulp in uw eigen woonplaats. Een PC hulp voor ouderen is er ook, zie SeniorWeb.

Het staat nergens, maar je komt niet erg vriendelijk over, ook niet tegen mvdvlist. Je mag misschien bijna even oud zijn (wat niemand natuurlijk weet), je kan je misschien wel inleven dat niet iedereen zo handig is met een computer.

Het zou een een stuk helpen als jullie allemaal ook eens je toon aanpast. Jullie reageren allemaal hetzelfde op elkaar en de een na de ander maakt er melding van. Wat moet de TS wel niet denken, vriendelijke mensen hier.

@ Senso ga nou niet weer off topic daar komt weer een hele riedel achteraan en helpt de TS niet verder. Als hij al niet pleite is. Ergo bericht verwijdert.

Terug
Bovenaan Onderaan