Oude data op Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennmenn

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
hallo allemaal.

ik heb laatst mijn nieuwe onderdelen binnen gekregen voor mijn nieuwe computer die ik zelf in elkaar gezet heb.

bij mijn oude systeem waren 2 harde schijven geinstalleerd 1 hdd van 60 gb en 1 nieuwe hdd van maxtor van 160 gb die ik er dus later heb bijgedaan.

nu heb ik dus een compleet nieuw systeem geinstalleerd en heb dus een nieuw moederbord erin gegooid met alles nieuw erop behalve de cd/dvd speler en een wireless lan card.
nu wou ik dus die 2 schijven erin zetten en verder gaan.. echter was ik vergeten dat dat natuurlijk niet ging dus had ik de 60 gb schijf geformatteerd en daarop windows xp gezet.
de 2e maxtor 160 gb schijf als slave gezet en werd herkend in de bios. nu zit ik met een probleem want in xp word deze schijf niet herkend..
toen ben ik via configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer en vervolgens naar opslag en schijfbeheer (lokaal) gegaan.
hierin werd de maxtor schijf herkend en had ik de keus om hier een partitie op te maken zodat ik op de schijf kan komen... maar ik moet de schijf uiteindelijk formatteren om dus de schijf te openen zeg maar..

maar ik wil heel graag deze schijf en de data erop in takt laten en ze overzetten naar mijn 60 gb schijf HOE DOE IK DIT???

Ik wil dus ervoor zorgen dat ik via mijn computer deze schijf kan openen en dus gewoon mijn bestanden kan kopieeren naar mijn oude schijf of op een dvd branden

Nogmaals hoe doe ik dit...

Ik wacht op jullie reacties.

Was die maxtor in je oude pc de systeemschijf waarop je besturingssysteem?
En, zo ja, wélk besturingssysteem?

nee dit was gewoon een 2e schijf met dus een D: en een E: waar eigelijk gewoon mappen in stonden verder niks de 1e schijf was de systeemschijf met windows xp sp2

Staat op de nieuwe pc die maxtor soms ingesteld als systeemschijf?

nee hij is namelijk ook nog niet zichtbaar in bij deze computer..
als ik via computerbeheer en dan naar opslag en schijfbeheer kijk kan ik alleen kiezen voor de optie een nieuwe partitie aanmaken

verder niks

Hoi,

Vreemd .... zou zo geen oplossing weten, anders dan dat je hem probeert in een ander (evt. het oude, maar dat zal wel niet meer kunnen) systeem, of in een externe behuizing.

jah dat word inderdaad moeilijk. want ik heb de nieuwe systeem in mijn oude behuizing geplaats en alles zit er nu goed en wel perfect in dus dat gaat niet lukken majah...

Verder nog mensen suggesties??

Sorry,

Maar ik denk tóch - wil je je data behouden - de schijf uit je computer halen en:
- ofwel - desnoods bij een 'ander' - de schijf erin en kijken of hij daar wel te benaderen is.
- ofwel in een behuizing voor een externe harde schijf plaatsen en kijken of hij dan te benaderen is.

In beide gevallen: de data verplaatsen/kopiëren naar een ander medium.
Dan kan je later de harde schijf in je pc opnieuw de partitie verwijderen en opnieuw formatteren.

Het bljft een vreemd verhaal.

nouw uiteindleijk is mijn probleem opgelost om het zo maar te zeggen.

ik heb gewoon via een recovery programma mijn oude harde schijf kunnen benaderen en de gegevens kunnen overkopieeren in delen naar mijn C schijf en zo wat data nog kunnen redden.

in ieder geval bedankt voor alle reacties

groeten dennmenn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan