Oude desktop upgraden of weggooien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal er eens goed naar kijken, en dan beslissen wat ik doe.
Het is leuker als ik er al meteen op kan spelen ja, maar het is niet leuk om in 1x 550 euro neer te tellen natuurlijk

@Flapwaaier, het geld moet rollen hè?
Nee, even serieus: ik snap dat het lastig is voor iemand die een minder budget heeft maar je moet er wel vanuit gaan dat je nieuwe pc minstens 5 jaar mee kan gaan, daar doe je het uiteindelijk voor.

Dat is zo, maar ik ben op dit moment een arme student die zich richt op school en niet op werk, ofwel ik heb het niet breed. Vandaar dat ik niet alles in 1x aan kan en wil schaffen.

Dat snap ik maar het wordt bij jou wel ingewikkeld aangezien je een AGP kaart hebt een een IDE harddisk. Dat betekent dat je niet de combi nieuw mobo+CPU+memory kan kopen want dan passen je harddisk en videokaart niet meer op je mobo.

Klopt. Ik koop alles ook gewoon, maar dan beetje bij beetje. En zolang ik dus nog niet alles heb zal ik mijn laptop moeten blijven gebruiken om te gamen denk ik zo.

Dat zou een mooie oplossing zijn. Je zou ook maandelijks geld opzij kunnen zetten, maar dat vereist dan weer discipline of je moet er een aparte rekening voor openen (internet spaarrekeningen kosten vaak niets).

Dat is wel een goeie, gelukkig heb ik nog een extra spaarrekening.
Nu vraag ik me alleen af welke onderdelen in nou precies moet hebben. Heb zoveel suggesties gehad..

Je kan je behuizing en CD/DVD drive zelf houden.
1. Standaardonderdelen pc
Behuizing
Voeding
Moederbord (met onboard geluid en video)
Processor + boxed koeler
Geheugen
Harddisk of SSD
CD/DVD combi

2. Extra onderdelen
Videokaart
Extra SSD bovenop harddisk of extra harddisk bovenop SSD
CardReader

3. Optionele onderdelen
Extra videokaart (in Crossfire of SLI)
Geluidskaart (insteekkaart, geen onboard)
Aftermarket processor koeler
Extra SSD's of harddisks
Waterkoeling
Extra fans voor behuizing
Blu-ray speler/combi

Je moet het zo zien: alle onderdelen van lijst 1 heb je standaard nodig, plus de videokaart van lijst 2. Het overige is voor mensen die meer te besteden hebben en ik denk dat jij daar niet naar moet willen kijken, je hebt immers al een prima pc met alle onderdelen van lijst 1 en de videokaart van lijst 2.

even voor de duidelijkheid de samenstelling die ik had gemaakt komt met een geïntegreerde videokaart je hoeft dus niet persee een nieuwe gpu te kopen je kunt daar mee wachten!
het enige wat je echt nodig hebt is mobo+cpu+geheugen+voeding+Hardeschijf de rest kun je hergebruiken

echter zul je pas echt kunnen gamen totdat je een losse videokaart erbij koopt maar dat past dus perfect in je stappen plan

zal de zelfde samenstelling nogmaals plaatsen klikerdeklik

en als de dvd speler ook IDE is kijk dan eens rond op marktplaats naar een goedkope SATA dvd speler/brander

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan