oude documenten openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Sinds een on line update kan ik mijn oude doc van de vroegere xp niet meer openen.
Ik krijg een foutmelding pop up.
This is not a valid file name.
Try one or more of the following.
Check the path to make sure it was typed correctly.
Select a file from the list of files and folders.
(Money money.doc

Dit laatste is de te openen file.
Eerst opende dat perfect.
Kan ik dat dan ergens instellen?

Pop-Up van Money money.doc ??? :( ?

Maar is dat geen malware-zooitje dan ? van een surf gedrag ergens rond op internet en per-ongeluk aan geklikt iets i.v.m. geld te verdienen ? weet ook niet maar misschien heb ik mis :o
volgens mij heeft dat niets met updates te maken, en als ik jou was zal kijken even eerst en proberen rondje AdwCleaner draaien ..

KLIK -->> http://users.telenet.be/marcvn/spyware/adwcleaner.html <<--LET OP ! na scannen met AdwCleaner kijk als eerst wat hij gevonden heeft en vink maar uit alles wat jou bekend is en je niet kwijt raken wil ..

Mocht ik mis hebben :( dan zal je hier zeer zekker in korte tijd veel meer tips over krijgen ..

En i.v.m. een .doc te kunnen openen moet je op betreffende met rechte-muiskant klikken en via eigenschappen opennen met Kladblok altijd aangeven !

Laatst bewerkt:
Nee.
money money is een tekst van het nummer van ABBA, dus gewoon een doc file.
Bij een andere file komt daar dan de naam.doc staan.
Maar eerst opende hij die wel.

a. Maak een kopie van bestand in een andere map, bijv. je bureaublad
b. Hernoem het gekopieerde bestand. Maak er (bijv.) van: abba-money.doc
c. Kijk of abba-money.doc op zijn nieuwe locatie wel te openen is.

Tijs.

Gaat hier toch dan over een .doc bestand ?? en openen je niet meer kan ? als maar niet beschadigd is ( hoop ik ) dan kan je zoals die dnties aangeeft doen, en als niet lukt probeer maar nog eens standaard instelling voor ..
En die heb ik je boven aangegeven op text bestand met rechte muis-kant klikken en op eigenschappen ....... vervolgens kijk even onder plaatje ...

53edd9dbea20b-ABBA.gif
<<-- Bekijk bijlage ABBA-Money Money.txt ! :D

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het duidelijk is, maar dit is op mijn mac.
Met kladblok op parallels/xp openen ze wel.
Maar dat werkt moeilijk en daar staat geen word op.
Kan dat een instelling zijn in Microsoft Word op de Mac?

Sinds kort krijg ik bij het uitzetten volgende pop up.
"Do you want to replace existing Normal.dotm?"

:o Excuus ! ..... mijn fout, heb niet gezien dat ook hier over Mac OS sprake is ... :(
3479zxw.gif

Laatst bewerkt:
Dat het over Mac OS / Office 2011 voor Mac ging had ik ook gemist. :o

Probeer het eens te openen vanuit Word zélf??
En anders gewoon dezelfde stappen volgen, maar dan op Mac, zoals ik in mijn eerste posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Van uit Word gaat het ook niet.
Andere optie ook geprobeerd, dezelfde pop up.
Misschien toch te maken met Normal.dotm

Laatst bewerkt:
Kan de file openen, maar alleen via voorvertoning dwz je kan het niet opslaan alleen bekijken en veranderen en bewaren als txt.
Zoiets als kladblok eigenlijk.

Apart verhaal.

Kijk even hier (in het Engels) om de locatie van normal.dotm op Mac te vinden.
Hernoem die (met Word helemaal afgesloten), open Word, sluit Word en kijk of de melding over "replace normal.dotm" wegblijft.
Open dan ook het bestand waar je nu problemen mee hebt etc.

Tijs.

:o Ik wil me echt hier niet meer bemoeien alleen maar wil nog zeggen dat ik hoorde dat je via Pages ( van Mavericks ?) alles kan of moet kunnen, en bovendien ook dat gebruikers van OS X deze bestand-associaties en of wel en niet te kunnen openen enz.. problemen niet hebbe' ? :( ?

OS X -->> https://www.apple.com/nl/osx/

P.S. Ben geen Mac gebruiker ( :D nog niet ! ) dus vrij weinig bekend op dit gebied ...

Laatst bewerkt:
Vind pages niet prettig werken en er zijn ook de andere toepassingen van word die niet werken.
Mijn probleem krijg ik niet opgelost.
Bij de apple winkel zijn ze niet geïnteresseerd, een antwoord zoals " altijd problemen met die windows rommel " vind ik flauw.
Dat lijkt heel erg op "ik weet het niet".

Kun je de docs niet uploaden naar Google docs en ze daarmee mee openen? Kun je iig weer bij de inhoud...

nu krijg ik dit.
pop up word
This is not a valid file name
Try one or more of the following:
* Check the path to make sure it was typed
correctly
* Select a file from the list of files and folders.
(naam file.doc)

Wat wil dat nu weer zeggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan