Oude e-mail (van de Gmail-server) ophalen binnen Outlook 2010 lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert58

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2015
Beste mensen,

Ik weet niet of het kan, en helemaal niet hoe, maar als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen, dan heel graag...

Gisteren crashte mijn pc (Windows 7) en was ik genoodzaakt om deze helemaal opnieuw vanaf scratch (gelukkig "alleen maar" de C-partitie) te installeren. Helaas had ik de afgelopen tijd verzuimd om een backup van Outlook (2010) te maken, dus de laatste backup is alweer van enige tijd geleden. Wat ik gelukkig altijd wel heb gedaan is om de mail te versturen via mijn in Outlook ingestelde Gmail-account. Dus de mail die ik zowel verstuur als ontvang komt gelukkig ook op de Gmail-webserver terecht - en daar staat het nog steeds.

Bij het opnieuw installeren van Outlook haalde Outlook alléén de Gmail-berichten van vandaag naar binnen. Ik had gehoopt dat hij ALLES naar binnen zou halen, maar dat is dus niet gebeurd. Is jullie bekend of dit is op te lossen c.q. aan te passen? De Gmail die ik vanuit Outlook verzonden heb, en die dus eveneens op de server staat, krijg ik waarschijnlijk helemaal niet meer terug in Outlook, toch?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Jullie zouden mij er een enorme dienst mee bewijzen.

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Rob :o

Laatst bewerkt:
Jawel, ik vind het wel terug in mijn webmail, maar het is juist dat ik alles zo geordend had binnen Outlook. En dat ben ik nu kwijt... maar ik zou het erg graag terug willen. Dus ik sta open voor suggesties...

Alvast dank voor je reactie.

Rob.

En hier dan...
https://www.google.com/settings/takeout
Your account, your data.
Download a copy.
Create an archive with your data from Google products.
Mail
All mail
Gmail labels
Include all of your mail
Select labels
Gmail labels6 labels selected.
Mail is provided in the MBOX format. Learn more

Ja.... effe zoeken.... wist heto ook niet.. maar het kan.. als mbox format en dan importeer je die weer.
Proberen maar... en anders gebruik je Thunderbird of een ander programma als tussen oplossing om het vervolgens weer daar te im- en exporteren naar Outlook... beetje creatief zijn... ;)

Dank André!

Ik ga er even mee aan de gang en laat het je weten.

Groeten,

Rob.

Ik kreeg na ruim 20 min een mail...
Mail
413.1 MB
March 29, 2015 April 5, 2015
backup stond klaar.. .dus werkt...

Edit: importeren gelukt... (in The Bat als Unix mbox bestand...)
dus kwestie van juiste mail programma /import file evt exporteren weer...

Laatst bewerkt:
Hallo André,

Ik heb het "archief" binnen gehaald. Maar nú moet je mij toch even verder helpen om de inhoud van het (eerst nog uit te pakken?) zip-bestand binnen Outlook 2010 geïmporteerd te krijgen als je wilt. Ik heb even gegoogled en ik begrijp dat ik dit bestand zou moeten kunnen converteren naar een MBOX-format en daarna zou het door Outlook 2010 weer geïmporteerd kunnen worden; toch? Alhoewel ik niet bepaald een onbekende ben in "computerland" begrijp ik jouw opmerking "Edit: importeren gelukt... (in The Bat als Unix mbox bestand...)" in dit geval even niet. Wat is voor mij de nu te volgen procedure? Neem mij maar even aan het handje als je wilt... :o

Ik hoor graag van je.

Groeten,

Rob

Die zip moet je uitpakken, kan met win7 en hoger, dus 8.1 ook, anders gratis 7-zip downloaden.
Dan heb je die mbox en kijk of je die via het menu van importeren dat kunt doen. Heb ik met Outlok zelf nooi gedaan.
Als ik zelf iets niet weet .... zoek ik het zo op:
https://www.google.nl/webhp?sourcei...ie=UTF-8#q=mbox bestand importeren in outlook
Imho kan een ander dat ook eerst zo proberen.... meestal is het een kwestie van goed lezen van een paar verhaaltjes en meestal zit er een bij die ook minder ervaren mensen snappen...

Hier staat dat het zou kunnen, 1e indruk, maar lees verder:
http://support.microsoft.com/en-us/kb/2413370

Laatst bewerkt:
Hi André,

Dank weer voor je reactie en je geduld. Het is logisch dat je min of meer stelt dat ikzelf ook wat huiswerk moet doen. Geloof mij, dat is iets wat ik altijd doe alvorens ik denk dat ik mijn vraag maar eens op een forum moet gaan stellen. Nu met jouw MBOX-verhaal ben ik ook weer even aan de slag gegaan om te kijken hoe ik het voor elkaar kan krijgen. Uiteindelijk ben ik hier uitgekomen: http://www.aid4mail.com/mbox-to-pst-converter; maar echt geweldig klinkt het niet. Neem ik de gratis versie, dan zitten er blijkbaar nogal wat haken, ogen en teleurstellingen aan- en in het uiteindelijke resultaat; zo wordt er althans op voorhand op de site over de gratis versie geschreven. Kies ik voor de betaalde versie, dan praat ik over een bedrag van minimaal € 30.00. Ik weet niet of ik dit bedrag, voor die eenmalige uitvoering van mijn wens, er voor over heb. Daarbij, ik zit nou ook niet bepaald in de slappe was... Het programma "Aid4mail" (dit is de gratis versie) geprobeerd te downloaden. Deze komt echter ofwel beschadigd binnen of is incompleet. Het wordt in ieder geval NIET geïnstalleerd. De betaalde versie "Aid4MailPro" is (voor zover mij bekend) nergens te downloaden. Dus, in die zin sta ik open voor suggesties...

Het is mij echter toch niet helemaal duidelijk of jij mij nu "slechts" geholpen hebt om mijn Gmail als "MBOX"-archief binnen te halen, of dat het jou óók gelukt is om bij jou het het "MBOX"-archief naar een ."PST"-file te converteren om deze daarna alsnog binnen Outlook 2010 te krijgen. Als dat laatste inderdaad het geval is, hoor ik graag van jou hoe en/of waarmee je dat (het liefst kosteloos ;) ) voor elkaar hebt kunnen krijgen...

Ik hoor weer graag van je.

Dank en groeten,

Rob :o

Laatst bewerkt:
ik schreef toch dat ik het in The Bat gedaan heb, ik heb outllook niet.
Blijkbaar gaat het niet rechtstreeks wat ik al vermoedde... want ik heb al de suggestie gegeven om Thunderbird te gebruiken, die kan mbox wel aan...
Kijk of dat je vandaar naar pst kunt anders doe je dat zo:
https://support.mozilla.org/nl/questions/1011281
https://freeshell.de//~kaosmos/mboximport-en.html
Als je bijv eenmaal die eml of msg bestanden hebt... dan sleep je ze zo in Outlook naar binnen was vroeger mijn ervaring.
Tja... als je niet betalen wilt zul je toch creatief moeten zijn...... in principe doe ik eigenlijk ook zoiets.... vaak is het een kwestie van lezen en wat proberen... zolang je een backup hebt vd mail kan er amper iets mis gaan... ja... dat je het een keer anders moet proberen.... ik weet ook niet meer of juist eml of msg makkelijker ging met Outlook....
Succes met je klusje...

Als je bij instellingen van gmail bij doorsturen imap/pop tablad bent kan je kiezen wat pop moet synchroniseren!

kies daar vanaf het begin stel je client in en alle berichten worden gedownload

Met vriendelijke groet,
Thijs Walgering

Pas op.... dat ie "denkt" dat ie juist alles moet deleten.... (je hebt de mbox nog... als backup)
Heb ik ooit ook wel eens met een sync programma gehad....

niet als je in de mail client instelt dat hij een kopie op de server moet bewaren ;)

dan kan gewoon bij account instellingen van bijna alle mail clients

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan