Oude gebruikersaccount terughalen na reinstall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baztiaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
2
Hallo,

onlangs is door iemand thuis XP opnieuw geïnstalleerd. Afgezien van het feit dat er nu veel meer dingen mis zijn, kan ik ook niet meer bij mijn oude gebruikeraccount van XP. Die had ik voor de reinstall voorzien van een wachtwoord.

Met zo'n wachtwoord kun je je C:/Documents and Settings op afschermen tegen andere gebruikers. Nou heb ik er 50 GB aan filmopnamen en andere essentiële bestanden zitten, maar ik kan er niet bij, omdat het account, in naam, niet meer bestaat (aan de beschikbare schijfruimte te zien, zijn de bestanden niet gewist) én ik kan niet als 'andere gebruiker' via de Windows Verkenner naar binnen, waar mijn oude gebruikersmap van Document and Settings nog wel staat afgebeeld.

Mijn vraag is nu: wat moet ik doen, om bij die files te komen en/of mijn oude account te heropenen. Er wordt nergens naar het wachtwoord gevraagd.

Alvast bedankt voor de hulp :).

Grtz,
Bastiaan
 
Als je de map nog wel ziet kun je met een huidig Administrator account jezelf eigenaar maken van de map en zo bij de inhoud komen.
 
Als je Home hebt log je in veilige modus in en je doet wat XP_PC zegt. Rechtsklikken op Doc. en Settings en jezelf eigenaar maken. Vergeet het systeem ook niet!!
Anders kun je het wel vergeten.
Met Pro zou het makkelijker moeten zijn maar bij mijzelf kan ik dit nu niet zien.
Op z'n minst kun je het ook even in de veilige modus toen of het lukt je met rechtsklikken en dan iets van beveiligen en delen.
 
Geplaatst door Elisa
Als je Home hebt log je in veilige modus in en je doet wat XP_PC zegt. Rechtsklikken op Doc. en Settings en jezelf eigenaar maken. Vergeet het systeem ook niet!!
Anders kun je het wel vergeten.
Met Pro zou het makkelijker moeten zijn maar bij mijzelf kan ik dit nu niet zien.
Op z'n minst kun je het ook even in de veilige modus toen of het lukt je met rechtsklikken en dan iets van beveiligen en delen.

In Pro hoef je niet naar VM te gaan.

attachment.php
 
Ging iets mis met de bijlage.
 

Bijlagen

  • eigenaar.png
    eigenaar.png
    27 KB · Weergaven: 103
Dat weet ik. Op de een of andere manier hebt ik met installeren blijkbaar delen gezegd dus ik zie nu niet meer hoe het was.

Wat is de extensie png?

Heb je de rechten niet opnieuw toegekend ? :D
 
.PNG is een plaatje.

Wat bedoel je met de vraag of ik rechten opnieuw heb toegekend?
 
Op dat plaatje zag ik dat je de rechten nog niet toegekend had.
Er stond nog een nummer 1003 i.p.v. een naam.
Je hebt 500 en 1003 op je eigen pc. Ik vergeet steeds wie de admin is.
Dat nummer komt mee als je een keer geformatteerd hebt.
 
Owh het zou zomaar kunnen... Dit zijn files die ik al een jaar of 3/4 geleden heb aangemaakt en gewoon meeneem met elke format. Zou goed kunnen dat het systeem niet meer weet dat IK ze heb aangemaakt en daarmee eigenaar ben.
 
Bedankt voor de hulp! Tis me gelukt om bij de files te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan