oude gegevens-cd draait niet op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
Pas XP erop gezet; nu zit ik ermee dat een oude CD met veilingopbrengsten niet meer werkt. Het ding is puur letters en cijfers, kostte veel en draait op de primitiefste computers . Kan ik die nog draaien?
 
Hoe heet het pakket, werkt het bv in dos ? Even iets meer info

Het kan zijn dat bepaalde software niet werkt onder bv windows XP, maar met heel winiog info kunnen wij daar moeilijk iets van zeggen.
 
het pakket heet art sales index, uitgegeven door Hislop in Engeland. Deze editie is van 1997. Windows 3.1 en dos moet wel: er staan geen grafische bestanden op alleen letters
 
al compabiliteits modus geprobeerd??
klik rechts op de link of het bestand en dan compabiliteits modus kiezen.
 
beste senior van schagen,

ik kan compatibiliteitsmodus niet vinden. Rechts klikken op het bestand? Bij mij staat er dan geen c.m. Hoe dan?
 
Dit is wat je zou moeten zien:
Hm000003.gif
 
Je zegt trouwens dat de cd niet werkt.
-- krijg je ook een foutmelding?
-- en wat als je naar:

- start
- programma's
- bureau-accesoires
- Opdrachtprompt
- en dan naar je cd gaat
 
beste senior koelman,

ik krijg inderdaad een foutmelding: algemene beschermingsfout.
ik volg je pad, maar in dos wat dan? het is de f-schijf. F.exe hoe dan?
 
Je kunt CM ook kiezen via Start > Programma's > Bureauaccessoires > Wizard Programmacompatibiliteit. Dan kun je kiezen welk programma je in welke modus wilt starten. Eventueel de setup of install.exe vanaf CDROM?
 
zo gaat het via bureau-accesoires; maar het help[t neit; ik stel in op win 95, lukt niet. andere suggesties?
 
erg bedankt mensen, ik heb deze tips allemaal gevolgd maar hij draait nog steeds niet. installeren in een mum, maar dan meteen de melding: algemene beschermingsfout.
is dit nou de ervaring met veel oudere programma's, het is zeker geen individeel geval!? Ik kan b.v. ook een oudere Kodak Picture Easy cd niet draaien, blijkbaar ook teveel dos-gericht. Moeten we nou allemaal een oude laptop in de kast houden of is er iets beters?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan