oude harde schijf op nieuwe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolanda_2008

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
42
Hallo ik heb een vraag. Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe pc gekocht.
Toen hebben we bij die zaak waar we hem gekocht hebben gevraagd of ze de oude bestanden van mijn vorige pc over konden zetten op de nieuwe pc.
Dit hebben ze gedaan, maar nu staat volgens mij alles van mijn vorige pc op mijn nieuwe pc. (bestanden en alle programma's )!!!

De nieuwe harde schijf is onderverdeeld in 2 schijven, de C en D schijf.
De grootte van de C schijf is 19.5 GB, waarvan 10.0 GB beschikbaar is. Hier draait nu mijn pc op.
De D schijf is 170 GB groot, waarvan 161 GB beschikbaar is. Hier staat om maar zo te zeggen, mijn vorige pc op, met alle bestanden en programma's.
Maar volgens mij werken die programma's niet meer, alleen alle documenten, (teskten en muziek) doen het wel.
Kan ik die andere programma's er niet vanaf halen? Dit heeft mijn pc toch niet in gebruik?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
 
Hallo,

Normaal gesproken als die programma op de d schijf niet werken kan je deze verwijderen.
Kijk voor alle zekerheid even in je configuratie scherm bij de items software. (start > configuratie > software)
Als je daar niet tussen staan dan kan je ze verwijderen.
Wat wel misschien handig is om alle bestanden en dergelijke eerst in een aparte map te plaatsen.
Op het moment dat je de programma's verwijdert hebt, defragmenteerd dan de D schrijf.

Succes.
 
Beste jolanda_2008,

waarom niet, als je ze toch niet gebruikt, althans ook nog dat je nieuwe PC het niet herkend, kan je ze volgens mij gewoon afhalen/verwijderen.

Programma's/Software moet/mag je altijd opnieuw
installeren op je PC (in dit geval op je nieuwe PC)

Bestanden zoals, AVI, MPEG , MP3, WAV, JPEG, enz,, enz,,, kan je altijd van je oude Hard Schijf overbrengen naar je nieuwe Hard Schijf zonder Problemen....

Wens je veel Succes,,,,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan