"Oude" HD in nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frisian

Inventaris
Lid geworden
28 jul 2004
Ik zit er aan te denken binnenkort een nieuw systeem in mekaar te frutselen.
Ik zit aan de volgende componenten te denken:

-- Intel Core 2 Duo E6600
-- MSI P965 Platinum
-- XFX 8800 GTS

Dit is allemaal nog vrij globaal maar zit toch wel aan een hi-end systeem te denken, en het mag ook best wel wat kosten deze keer.

Nu heb ik nog een Maxtor 8MB Cache 200GB Sata harde schijf liggen (6B200M0).
Is het verstandig om deze hard schijf bij bovenstaande componenten te (her)gebruiken, of het wenselijk een nieuwe harde schijf aan te schaffen?
Zou ik bijvoorbeeld beter deze HD kunnen aanschaffen (16 MB cache buffer, Serial ATA/300) of maakt dat geen flout aus?
Ik zou niet willen dan de oude Maxtor HD de bottleneck zou worden namelijk.

De maxtor is sata 1
De seagate is sata 2
Sata 1 doet je nieuwe systeem onrecht aan

Dus de "oude" Maxtor zou een bottleneck zijn? Om het beste uit het systeem te halen zou ik beter de nieuwe generatie harde schijf kunnen aanschaffen?

@ Bandit. Ik wil geen externe HD, ik heb al opslag zat. :D

Zal wat uitmaken, als je het systeem op een nieuwe schijf zet, of op deze laat draaien.:confused:

Zoveel sneller zijn ze niet, hoor, in gebruik, alleen in tests.
Het is na de cd/dvd devices, het langzaamste onderdeel, en dat zal ook zo blijven, de flop niet meegerekend, maar ja, wie heeft die nog.

En SATA l en ll, bestaan niet, wel SATA 1,5gb/s en SATA 3gb/s, en dat is alleen de doorvoersnelheid van de controller, NCQ maakt de marginale winst.

En SATA l en ll, bestaan niet, wel SATA 1,5gb/s en SATA 3gb/s
Dat bedoel ik dus, het is wel de helft meer snelheid zou je zeggen, raar dat dat geen noemenswaardige vooruitgang met zich meebrengt.
Maar goed, dan hou ik gewoon de oude schijf, die doet het nog prima.
Waarom een nieuwe kopen als het niet nodig is nietwaar? :)

Tja, echte veschillen krijg je pas in raid10 of 01, of nog uitgebreider, scsi sata, bv, maar wie doet dat, in een workstation thuis.

Mechanisch zal het wel steeds sneller worden, dat is de afgelopen 10 jaar ook zo geweest, softwarematig zijn ze al snel, en die ontwikkelingen blijven ook gewoon door gaan.

wat is dat,scsi sata
Ik ken scsi en ik ken sata,maar geen scsi sata.
Dat zijn twee verschillende interfaces.
Ik heb hier twee peperdure scsi U320 quantums in mijn pc en wat betreft continu dataoverdracht kan sata daar een puntje aan zuigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan