oude hdd op nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
hoi, vraagje,

ik heb een nieuwe pc gekocht. en heb nog twee hdd van 10 gigabyte per stuk uit mijn oude pc gesloopt omdat hier mp3/ foto op staat.

is er een manier op die info op mijn hdd van mijn nieuwe pc te krijgen zonder de kast open te breken en ze tijdelijk in de nieuwe kast te plaatsen?? (dit ivm garantiezegel)

bv een houder kopen waar je een inbouw-hdd inplaatst op via usb naar je inwendige hdd te kopieren??

dank voor reacite, diegiebeet

Hoeft niet persee met kast.

Er zijn in de handel ook verloop voor IDE -Usb met voeding (vaak zit daar ook voor Lapto HD op)

En dan maar overpompen

Hoeft niet persee met kast.

Er zijn in de handel ook verloop voor IDE -Usb met voeding (vaak zit daar ook voor Lapto HD op)

En dan maar overpompen

ik ben nogal digibeet, waar/waar/hoe koop ik zo'n ding, en hoe heet het?

dankjewel mensen,
ik neem aan dat ik die dingen ook gewoon in een winkel kan kopen... ik wist niet eens dat het bestond.

tnx

ok, nou zo'n ding gekocht, en wil twee hdd over gaan pompen.

eerste ging probleemloos. compu uit, ding inpluggen, compu aan, werd herkend, overpompen klaar.

tweede levert problemen op: compu wil niet verder gaan met opstarten zo lang hdd is ingeplugd (via usb dus). zo gauw ik het stekkertje lostrek, start ie verder op.

eenmaal erin, geeft compu zo nu en dan aan 'nieuwe hardware gevonden' maar verder niets te zien, hdd dan niet zichtbaar. dus ik dacht: die ga ik zoeken met hardware installeren. maar deze functie kan ik niet gebruiken, omdat ie zegt 'u kunt geen twee hardwareapp tegelijk installeren. blijkbaar is de compu bezig die hdd te installeren, maar dit gebeurt niet...

iemand tips hoe dit op te lossen?? voorbaat dank.

Hang de eerst HD waar je het mee hebt gedaan er weer aan,en start op.

Rechts onder in de Taakbalk heb je dan een Icoon Hardware veilig verwijderen, doe dat,en verwijder de HD.
Sluit af ,en weer nieuw opstarten..
Plaats nu de andere HD in de USB.
Zo zou het wel moeten werken.

Hang de eerst HD waar je het mee hebt gedaan er weer aan,en start op.

Rechts onder in de Taakbalk heb je dan een Icoon Hardware veilig verwijderen, doe dat,en verwijder de HD.
Sluit af ,en weer nieuw opstarten..
Plaats nu de andere HD in de USB.
Zo zou het wel moeten werken.

ik heb het geprobeerd, maar hetzelfde liedje: compu start niet op met deze hdd ingeplugd...

zou ie defect zijn?

Mooi:thumb:

Kan je op die manier ook je schijven nog als Backup gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan