Oude HDD op pas samengestelde pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LvFreak

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Dag beste mensen,

Ik heb laatst mijn pc besteld via azerty, ik heb de helft al de andere helft komen achter 2dagen.
Daarbij wil ik mijn oude harde schijf van me oude pc gebruiken op de nieuwe pc.
Er is al een windows 7 ultimate op.
Dus kan ik het nog steeds gebruiken?( ik ga die ook tijdelijk gebruiken )
Anders kan ik een SSD erbij kopen.
Maar als ik een SSD koop en me OS daar op zet, kan ik dan nog die oude HDD intern aansluiten?

Ik heb ook nog een ander vraag, er hoeft op niet geantwoord te worden maar ik kan niet kiezen tussen OCZ Agility 4 Series 128gb of de Crucial m4 128gb.

Nee, je kan niet je oude windows installatie gebruiken, je zal windows opnieuw moeten installeren ivm drivers e.d.

Hoe oud is je oude harde schijf? Natuurlijk kan je hem hergebruiken, maar als hij al wat ouder is zou ik hem alleen voor dataopslag gebruiken en niet voor Windows, want dan voelt je pc alsnog traag aan. Een SSD nemen voor je windows + programma's en je oude harde schijf voor data is wel prima!

Verder: neem aub de Crucial M4 en niet rommel van OCZ. SSD's van OCZ zijn zeer onbetrouwbaar (hoge uitval) en zijn bij lange na niet zo snel als opgegeven. De Crucial M4 is vele malen sneller omdat deze de opgegeven snelheden wel haalt! (de snelheden van de Agility worden alleen in optimale condities behaalt, iets wat in werkelijkheid nooit gebeurd).

Eventueel kan je als alternatief op de Crucial M4 nog de Samsung 830 kiezen. Ze zijn ongeveer even snel. Verschil is iets hogere random reads voor de Crucial M4 tov iets hogere writes van de Samsung. Beide zijn erg goede en betrouwbare SSD's!

Bedankt voor je antwoord! :D
Ik ga een Crucial M4 kopen en windows daarop zetten en mijn HDD gebruiken voor dataopslag.

Top :thumb:

Dan heb je tenminste het idee dat je een nieuwe snelle pc hebt, SSD's zijn daar geweldig voor in ieder geval, zelfs in oudere systemen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan