oude HDD SATA133 te vervangen door SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

giraffe678

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2014
Kan ik mijn oude defekte 160 Gb/SATA133 HDD [40 pins] vervangen door een SSD of een 'moderne' SATA HDD, van mijn computer uit 2004 ? Kan dit oa ivm de BIOS etc. ??

Een hdd vervangen van een 12 jaar oude computer? Daar zou ik niet aan beginnen, anders dan een conventionele hdd van een enkel tientje als je verder nog tevreden bent met de machine. Misschien is het voor degenen die jou een ja of nee gaan geven handig om te weten om welke machine / moederbord / bios het precies gaat. Daarnaast betwijfel ik of een moederbord uit 2004 een SSD 'aankan', want pas in 2009 zijn er 'betaalbare' SSD's voor consumenten op de markt gekomen.

Laatst bewerkt:
Een andere sata hdd zou de beste oplossing zijn, als je met deze pc wilt blijven werken.
De nw sata schijf zal wel werken, maar met de max die je satapoort aankan. Ssd werkt heel misschien en is duur in verhouding.
Eigenlijk zou ik hier geen energie meer insteken.

SSD zou ik niet aan begiinen want de kans dat de BIOS, ook na een update, hiermee overweg kan is vrij klein.
Een SATA-HDD zou mogelijk zijn d.m.v. een verloop ( van P-ATA naar SATA ) maar de snelheid zal denk ik verre van SATA zijn...
Vraag is of je voor een zodanig gedateerd systeem deze kosten nog wilt / moet maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan