Oude kast gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hala Madrid

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hallo,

Ik zou mij een aantal nieuwe hardware-onderdelen aanschaffen. Nu had ik de vraag als ik mijn oude kast kan blijven gebruiken. Ze is wel al iets van 5 jaar oud.

De nieuwe onderdelen zijn:
Moederbord > Asrock K7S8X
HD > Maxtor van 80 gig met 8mb en 7200 rpm
Processor > Amd Athlon 64 +2800 Socket 754
Virtueel geheugen > Twinmoss DDR 512 PC-2700
( kan je mij ook melden indien deze onderdelen niet bij elkaar passen?)

En in de kast die ook zou willen gebruiken was er een oud Mobo aanwezig: een AX6BC, met deze gegevens:

CPU

Intel Slot 1 Pentium II/III/Celeron

100MHz

Chipset

Intel 440BX

Intel PIIX4E

Main Memory

SDRAM DIMM x 3

Graphics

2X AGP slot

Form Factor

Form Factor : ATX

Kunnen jullie mij vertellen als ik deze nieuwe onderdelen in deze oude kast kan plaatsen. Want ik weet de gegevens van de kast niet, hopelijk kan je iets afleiden vanuit het moederbord. Als je wil kan ik ook nog foto's nemen van de kast.

Groetjes Sam
Bedankt op voorhand

Hi,
Is het een mini tower, midi tower of maxi tower. In elk geval zal je, vermits er al een pII mobo inzat, je kast kunnen gebruiken.

Waar ik wel mijn twijfels over heb, is het nieuwe mobo van Asrock. Heb daar al veel problemen over gehoord en ook ondervonden.

Mobo

Ik ga veranderen van nieuwe mobo:

Ik ga een Asrock K7VT4A+ kopen.

Heb je daar goede reacties over gehoord.
En ik ga mij ook een Videokaart aanschaffen:
AOpen Geforce4 MX4000 8x AGP 64mb Ddr Tv

als ik mij deze gegevens aanschaf. Heb ik dan alles om een nieuwe pc te maken?

Groetjes Sam

Het is niet het nummer van mobo, maar wel het merk. Is natuurlijk beterkoop, maar ik heb over het merk nog steeds mijn twijfels.

Aangaande je case geef even de afmetingen, in hoogte en breedte, zo kan je inschaten welke kast je hebt

Voor de rest gaat dit wel lukken

afmetingen

Ik ben net mijn kast gaan meten en dit zijn de afmetingen, wel in cm:

hoogte: 49,5 cm
diepte: 19 cm
breedte: 19cm

Welk type kast kan dit zijn?
Lukt dit alles hierin.

Ik heb nog een oud 17 inch scherm staan, nog een CD-Rom drive van een hoge snelheid (redelijk nieuw) en diskettestations heb ik ook nog. Muis en toetsenbord heb ik ook nog en ik ga de pc aansluiten op de stereo. Heb ik anders nog iets nodig?

Grs Sam

largeview.asp

Als het goed is dit je oude moederbord, dit is een standaard ATX bord, wat dus weer inhoud dat ieder huidig (ATX) bord gewoon in je kast gaat passen, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Tsja. en Asrock...er zijn betere moederborden te koop, als ik je mag aanraden de Asus A7N8X-X is een moederbord met iets betere performance en ongeveer dezelfde prijsklasse.

Laatst bewerkt:
oude video kaart

Ik zou dit moederbord nemen, deze Asus.

Deze is dan wel 20 euro meer (www.forcom.be)
Maar ik had een heel oude video kaart, ik vroeg me af of ik daar voorlopig mee weg kan, ik denk het niet.

Dit is de oude video kaart:
Intel 740 Compatible Graphics Adapter

Als het niet lukt met deze, heb je dan tips voor een goedkope (maar goed voor deze heel lage prijs) video kaart. Ze moet geen zware games kunnen afspelen. Het is voor computerwerk. Websites, photoshop, zulke dingen.

Groetjes Sam
Bedankt op voorhand

@ Hala Madrid.

Je hebt dus een midi tower. Die case kan je gebruiken, mits een sterkere voeding te plaatsen (400W) Uw overige componenten kan je zonder probleem gebruiken. Welke geluidskaart ? ga je via mobo of Pci kaart ? Wat is je beslissing? Er zijn mobos's met geluidskaart onboard. Je kan ten alle tijde je stereo installatie aansluiten.

@ maestro12 Eindelijk iemand die Asrock niet vertouwt

Als ik mij een Asus A7N8X-X aanschaf, zit er daar audio onboard?

Mijn huidige Voeding ontwikkeld 250 W, maar als het mogelijk zou zijn, zou ik het proberen met deze voeding zodat ik geen nieuwe moet kopen.

Ik heb immers maar een budget van 400 euro (1/3 van mijn vakantiejobgeld) en als ik dan later een nieuwe kast koop, krijg ik daar een nieuwe voeding.
Dus moest het voorlopig lukken, zou ik heb willen proberen.

En kan ik mijn oude videokaart gebruiken?

Als het niet lukt met deze, heb je dan tips voor een goedkope (maar goed voor deze heel lage prijs) video kaart. Ze moet geen zware games kunnen afspelen. Het is voor computerwerk. Websites, photoshop, zulke dingen.

Echt heel bedankt voor al de moeite, sorry als ik een domme vraag stel.

Grs Sam

Deze voeding is voor bepaalde mobo's, niet erg voldoende. Ik zie wel dat je een site van 'Forcom.be' siteert. Ik veronderstel dan ook dat je in de buurt woont. Kijk even op de site en kijk even naar de prijzen.
Voor Photoshop gebruik ik ook maar een 24 bits, en dat is ook menselijk. Dus een grafische kaart van 500€ in niet noodzakelijk

En met dit moederbord, kan ik daar voorlopig mee weg met 250 W?

Kan ik voorlopig deze oude videokaart gebruiken?:

Grs Sam

Geplaatst door Hala Madrid

En met dit moederbord, kan ik daar voorlopig mee weg met 250 W?

Kan ik voorlopig deze oude videokaart gebruiken?:

Grs Sam

Met je voeding kan je niet weg. Te zwak. sound is onboard. Je oude grafische kaart kan je proberen maar??

Kijk hier even

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-X&langs=01

geen probleem met de voeding van 250W hoor.

Zolang je maar maar niet meerdere harde schijven, of meerdere cd/dvd-roms gaat aansluiten.
Ook de betere videokaarten zijn groot-verbruikers.

Gewoon proberen dus. Krijg je problemen, dan zal je t waarschijnlijk alsnog moeten vervangen.
-aanpassing: Waarschijnlijk gaat t niet werken omdat de voeding wellicht bepaalde stekkers gaat missen, die ze in de tijd van de P2 nog niet hadden (einde aanpassing)-

Misschien kan je besparen met een moederbord met onboard-vga?
Zodat je nog verder kan sparen voor een redelijke videokaart..

Asrock staat volgens mij heus niet zo slecht bekend. Ik heb weinig klachten gelezen (daarbij komt dat ik hem zelf ook heb besteld), goed.. het is een stuk goedkoper.
De prestaties zullen vast minder zijn dan de duurdere moederborden.
Maar goed... in verhouding zal t best wel meevallen.

Geplaatst door marsmannetje
..............................-aanpassing: Waarschijnlijk gaat t niet werken omdat de voeding wellicht bepaalde stekkers gaat missen, die ze in de tijd van de P2 nog niet hadden (einde aanpassing)-..........................

Mijn link bekeken van het 'oude' moederbord?? Dan zie je dat daar gewoon een ATX aansluiting opzit. Mocht er onverhoopt een zogenaamde 'P4 aansluiting' nodig zijn die niet in de voeding zou zitten, zijn daar gewoon verloopstekkers voor te koop, zodat je gewoon een molex aansluiting daarvoor kunt gebruiken.
Dus geen probleem.

Klopt.
Maar een voeding van 5 jaar oud zou het best wel eens op korte termijn kunnen begeven.
Een nieuwe voeding die veel lawaai maakt gaat in elk geval een tijd mee. Hala moet natuurlijk geen wonderen verwachten van een voeding van 15 euro, maar volgens mij gaat het hem er alleen maar om dat het werkt.

Maaruh om het uit te sluiten: Zit aan de oude voeding ook een klein vierkant stekkertje?
Zo ja, dan gewoon met oude voeding proberen.
Zo nee, koop dan maar een budget voeding. (mits je herrie niet erg vind)

vierkant stekkertje

Waar moet ik kijken voor dat vierkant stekkertje,

moet dat op iets aangesloten zijn?

Het is wel voor een AMD Athlon 64 +2800 processor é, niet voor een pentium 4

Groetjes Sam

ja ik heb ff geen foto ervan.

Het is een vrij klein echt vierkant stekkertje, waar 4 pinnetjes in kunnen. Als hij eraan zit, dan herken je het wel.

Ik heb totaal geen ervaring met AMD, maar t lijkt me dat dit stekkertje ook bij AMD nodig is.

Maar nu zit alles nog in de kast en op de voeding aangesloten, dus waar moet ik dit stekkertje zoeken?
Is het op het mobo aangesloten, op de processor?

Groetjes Sam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan