oude laptop als audio speler instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

onlineous

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met een hobby projectje waarbij ik een oude laptop wil instellen als audio speler (bij mijn ouders). Ik ben al wat bezig geweest en om dit makkelijk te maken voor mijn ouders blijkt vrij lastig.
Er zijn veel media speler pakketten op de markt, maar deze zijn bijna allemaal gericht op zowel audio als beeld (via een tv). Ik wil deze laptop alleen aansluiten op een receiverset. Het probleem is dan echter dat ik de boel niet kan bedienen. (De laptop moet dicht op de set liggen, open is geen optie omdat het scherm deels kapot is)
Tot nu toe heb ik geprobeerd:
-boxee. Deze was zo duidelijk ook op videobeelden gericht dat ik dit niet alleen als audio speler kon gebruiken. Jammer want het bedienen via android leek leuk, maar is vrij lastig zonder het beeld ook nog eens op het schermpje te hebben.
-netjukebox. Kreeg ik niet fatsoenlijk ingesteld en pakket lijkt nog niet af te zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik nu verder kan?

Alvast bedankt!

Je kan ergens een usb-computer afstandsbediening halen (in china iets van 10$ geloof ik) en dan op je pc iets van damn small linux te zetten (linux mint schijnt heel gebruiksvriendelijk te zijn)

Maar dan heb ik nog steeds het probleem dat ik geen beeld heb. Ik moet een soort van externe interface hebben waarmee ik de audio speler kan bedienen.
Een optie is teamviewer hiervoor gebruiken en dan vanaf andere pc's/laptops extern inloggen, maar helemaal elegant vind ik deze optie niet.
Is er een beter alternatief?

Ik weet niet: ik heb er geen ervaring mee. Je kan op het internet zoeken naar de ervaringen van mensen?

Remote Desktop Werkt prima hoor om een pc / laptop over te nemen.

Ik heb gisteren wat geëxperimenteerd met remote desktop en werkt inderdaad prima! Makkelijk dat je verbindingsinstellingen kunt opslaan, zo is het ook voor mijn ouders te doen.

Bedankt voor de hulp!

Even de vraag markeren als opgelost en iedereen (incl. moderators) is weer blij! :p

(mogelijk inmiddels overbodig maar ik wil het niet onbenoemd laten :))

Kijk ook eens naar Logitech Media Server (Ook bekend onder squeezebox en slimserver)
hiermee kun je doormiddel van een webclient muziek spelen. Naast een eventuele mp3 collectie kan hij ook gebruikt worden met internet streams (losse CD's heb ik niet geprobeerd:))
- Je hebt dan een Server en een client principe (kan prima op 1 machine) (vrij verkrijgbaar)
- Heeft een plugin systeem (bijvoorbeeld spotify)
- Multi Platform (linux/windows)
- Remote control apps naast de standaard webinterface zijn er voor iPhone/Android/WP7/WP6x

etc etc etc

@ AndreazZz
Ik ben toch blij dat ik m even heb open gehouden. Als de logitech media server ook lekker werkt zou dit wel eens kunnen zijn waar ik uiteindelijk naar op zoek was.
@ Elassar. Dank je, zeker niet overbodig. Dit klinkt als een makkelijker oplossing, ik ga er zeker naar kijken!

Aangezien de vraag nog steeds openstaat... Is het nu opgelost? of nog steeds niet?

De vraag is (grotendeels) opgelost. Ik werk nu met remote desktop en aantal programma's die automatisch openen op de laptop.
Logitech media server kreeg ik wel aan de praat op mijn eigen pc met windows 7 maar op windows xp waren er een aantal vreemde foutmeldingen.

Overigens hoorde ik enkele dagen geleden iemand over de 'Iremote wmp pro'. Die ga ik zeker ook eens proberen.

Even voor de duidelijkheid: de status op opgelost zetten is dus niet voldoende om dit topic te sluiten?

Je kunt zelf geen topics sluiten. Status "Opgelost" zetten is voldoende.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan