Oude laptop draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avengers

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik heb hier een zeer oude ICL laptop met Windows 3.11, en ik vroeg me af (daar PCMCIA kaarten of iets dergelijks niet mogelijk zijn) of er iets van een zelfstandig kastje is (met een LCD scherm?) waarmee je met een draadloos netwerk kan verbinden, die vervolgens de gegevens direct door een UTP kabel naar de laptop kan sturen.

Even kort samengevat, ik wil dus iets van een apparaat dat met een draadloos netwerk kan verbinding en vervolgens de packets door een UTP kabel naar de laptop stuurt.

Bestaat dit en hoeveel gaat het kosten?
Ik hoor het graag.:D

Ik zal eens een suggestie doen mss dat het met een homeplug lukt?
http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=60504
maar ook hier weer het installeren of dat lukt???

denk dat je verder met hardware en dergelijke vastloopt op bijv. drivers die niet voor je 3.11 beschikbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw bericht,

Homeplugs heb ik al ja, als ik thuis ben werken die erg goed (gebruik dan een kort UTP kabeltje) maar ik ben op zoek naar iets wat ik onderweg kan gebruiken. Zou het mogelijk zijn een router te gebruiken als draadloze internet adapter? (ik denk niet dat dit mogelijk is maar ik kan het natuurlijk altijd vragen :P)

Weet niet waarom je nog met een 3.11 notebook zou willen werken,maar als je toch geld uit wilt geven kan je beter op zoek gaan naar een goedkoop notebookje waar XP op kan en een wireless functie heeft.

Ik heb eventueel nog wel een p2 notebook liggen die je mag hebben

Dat is nou juist het hele leuke eraan. ;) Een laptop die eigenlijk helemaal niet draadloos hoort toch draadloos te kunnen internetten. Ik heb dit al gedaan met Windows 98 SE/FE en Windows 95 a, b en c maar 3.11 heb ik nog nooit gedaan. Er zit nu een parallel naar UTP adapter van Xircom in, en bedraad internet werkt als een zonnetje. (Browser laat te wensen over maar ik kan in ieder geval mijn email uitlezen met Eudora.).

Ik heb ergens ooit eens zo'n dingetje gezien met aan de ene kant een UTP plug, en aan de andere kant een antenne. Je kon hem naar netwerken laten zoeken door het IP adres van het ding in de browser in te typen. Dat is waar ik op zoek ben.

er zijn access points die in de Client-bride mode ingesteld kunnen worden en dan via een utp-kabel op de laptop aangesloten kunnen worden. bijvoorbeeld de Engenius ECB-9500 Dit is echter een beetje omslachtig. Je moet het access point namelijk telkens opnieuw configureren als je verbinding wilt maken met een nieuw netwerk en het access point via een stroom adapter aan het stopcontact aansluiten.

Een beter optie is om gebruik te maken van een netwerk adapter met USB aansluiting ( mits de laptop natuurlijk een USB poort heeft ;) ). Je hoeft namelijk niet steeds het access point te configureren, maar kan je direct vanuit windows (via de drivers) verbinding maken met de gewenste netwerken. hier zijn heel veel mogelijkheden voor. Een krachtige usb adapter is de EUB9603H. Hier zijn wel twee usb poorten voor nodig. Een kleinere adapter is de EUB-9801.

USB heeft ie niet nee, maar dat over de Client-bridge is wel een goed idee. Ik moet eens kijken in de oude doos of ik daar nog een goede router voor kan vinden.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan