oude laptop gaat niet meer aan, maar ik wil de foto's eraf halen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelle79

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2012
Hallo,
ik heb een vraagje, ik heb een oude laptop (ooit gekregen van iemand) en die heb ik een poosje gebruikt voordat ik een nieuwe had.
Ik heb daar in die tussentijd wel wat foto's op gezet en voorderest speelden mijn dochters er wel eens een spelletje op... Nu ligt die laptop al zeker een jaar niks te doen en nu kwam ik hem weer tegen en dacht, hee ik ga eens kijken wat voor foto's daar nog op staan. Maar hij wil dus niet eens aan, en hij is nu toch al een tijd aan het opladen.
Dus wat zitten Googlen en las wat over moederbords, harde schijven, Sata's en behuizingen...???? pfff deze leek snapt er niks van :)
Heeft iemand een idee hoe ik de foto's er af kan krijgen? Wat ik er voor moet aanschaffen en hoe ik het dan voor elkaar krijg?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! Groetjes Michelle

Hoe ver komt hij bij het aanzetten en wat zie je? Komt er een vreemd tikkend geluid uit? Zo ja, dan is je harde schijf mogelijk beschadigd en kun je je bestanden waarschijnlijk vergeten. Zo nee, dan valt er waarschijnlijk wel iéts te verzinnen om erbij te komen.

EDIT: Welk model gaat het trouwens om?

Laatst bewerkt:
de eminem die ik hier heb is ook usb 3, kost 39 € en heeft 5 jaar garantie ....

Dat kan goedkoper: http://www.computerland.nl/a/harde_...ls.aspx?channel_code=40&product_code=46120656 Oké het is maar USB2, maar een oude laptop zal toch niet zo'n grote harde schijf hebben.

Het is trouwens wel een laatste redmiddel. Als het om een software probleem gaat is het ook mogelijk om iets als Parted Magic op een USB stick te zetten, de laptop van die USB stick op te starten en dan alle bestanden over te zetten op een externe harde schijf. Vervolgens kun je de windows opnieuw installeren en de laptop weer gebruiken.

Hoi, het is een HP (pavilion moet dat erachter?) en er zit XP op.

Hij gaat dus helemaal NIET aan, geen geluid, geen beeld niks, ik zie dat daar waar de stroom er in gaat een blauw lampje brand dus de stroom doet het maar hij reageerd er verder niet op....

als je hd niet stuk is kan je DIT gebruiken, zeer handig !

dit ziet er handig uit!? Dan moet ik de Harde schijf er zelf uit halen, kan iedereen dat? :shocked: en dan kan ik de bestanden/foto's bekijken op mijn goeie laptop ofzo?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dan moet je zelf de hdd eruit halen en ja dat is erg makkelijk. Aan de onderkant van je laptop vind je klepjes.
Onder 1 van die klepjes zit je hdd.
Maar voor dat je wat koopt, weet je zeker dat het een sata hdd is?
Als je laptop echt niets meer doet, kun je de hdd eruit halen en even een foto maken van de aansluiting. Dan vertellen wij wel welke aansluiting het is.

Dan denk ik dat er inderdaad weinig anders overblijft dan het ding open te schroeven en de harde schijf er uit te halen. Je kunt die schijf vervolgens in zo'n dock steken als jean en roger noemden, of in een harde schijf behuizing zoals ik hierboven naar linkte. Het is daarbij wel belangrijk om te weten wat voor aansluiting jouw harde schijf gebruikt. Vermoedelijk is dat SATA en in dat geval kun je de producten gebruiken die hier al genoemd zijn. Maar, het kan zijn dat hij iets ouders gebruikt, zoals PATA. Als je ons de volledige naam van de laptop geeft (dus ook het type, niet alleen het merk) kunnen we er achter komen wat hier het geval is. Ik neem aan dat het type wel ergens op de behuizing te vinden is.

EDIT:
dit ziet er handig uit!? Dan moet ik de Harde schijf er zelf uit halen, kan iedereen dat? :shocked: en dan kan ik de bestanden/foto's bekijken op mijn goeie laptop ofzo?
Hoe makkelijk het is hangt van de laptop af (soms moet je een dozijn schroefjes los maken voordat je er een keer bij kunt), maar iedereen kan het wel ja. En aangezien je laptop toch niet meer werkt is het ook niet erg als de behuizing beschadigd raakt bij het verwijderen. Als je harde schijf in dat dock past kun je hem inderdaad gewoon als een externe harde schijf gebruiken en je bestanden er af halen.

Laatst bewerkt:
Ik zal het stickertje aan de onderkant dan even overtypen:

Product: HP Pavilion dv9000
s/n: CNF6464JNN
p/n: RP932EA#ABH

Kun je daar het type nummer uithalen?

Ik ga hem ook wel open schroeven, maar moet een apart schroevendraaiertje hebben zie ik... die moet ik even zoeken.
Er zitten trouwens excl de batterij klep, 3 andere klepjes. Maar maak alles wel open dan.

Het gaat inderdaad om een SATA aansluiting, dus dat dock kun je gewoon gebruiken. Hier staat trouwens uitgelegd hoe je de harde schijf kunt verwijderen, ziet er makkelijk uit. Meer handleidingen voor die laptop staan hier.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 172242

Zie ik 2 harde schijven? ja toch?

Op de stickertjes onderop de harde schijven staat wel iets van Sata power...

Oh Naarling je had dat al bevestigd zie ik nu pas. Oke dan ga ik zo'n ding op de kop zien te tikken :)
Bedankt allemaal en ik kom vast nog terug met een vraag hierover, ben ik bang... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
@michelle79,

Ik heb een paar berichten samengevoegd, als er geen reactie is van iemand anders na je laatste bericht kun je de knop bericht aanpassen gebruiken om nog aanvullende informatie toe te voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan