oude laptop met 2 problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Mijn zus gaf mij laatst haar oude laptop waarvan zij zei dat hij niet meer werkte. Na 1 minuut had ik hem alweer aan, maar nu zie ik 2 toch wel grote problemen verschijnen waarvoor ik zelf geen oplossing weet.

probleem 1: de lader maakt niet altijd goed contact, hierdoor laad hij dus niet altijd op. Dit is niet zozeer een groot probleem maar wel redelijk irritant.

probleem 2: de laptop valt regelmatig uit. ligt niet aan temperaturen (cpu zit tussen 20 en 60 graden) en ook niet aan accu want die heeft nog minstens 70% op het moment dat hij uitvalt.

laptop specs:
intel celeron 1,86ghz single core
1.5 gb ram
60gb hard drive
windows xp 32bit service pack 3

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen.

Indien er meer informatie nodig is hoef je het maar te vragen.

Probleem 1: Dat moet je even laten solderen bij de computerzaak (of zelf doen als je handig bent)

Probleem 2: Scan eens op virussen met MBAM. Installeren en updaten, daarna scannen.

hij had 13 dingen gevonden en die heb ik verwijderd, maar hij valt nog steeds uit.

Start hem eens op zonder netspanning en zonder accu?

Wellicht dat uw accu slecht is, de laptop het niet als dusdanig herkent, maar wel echt slecht is?

puur op accu doet hij hetzelfde, valt hij gewoon uit.

Met accu eruit en op netstroom gaan soms alleen lampjes branden en anders doet hij helemaal niks.

het probleem ligt alleen bij het stroom. Hij valt uit omdat hij soms geen stroom krijgt van de adapter. De accu meting in windows is dus gewoon corrupt ofzo, de accu is dood. Maar hoe kan er nu precies voor zorgen dat hij goed contact maakt? Want ik moet nu dus letten op de accuspanning dat hij atlijd op netstroom zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan