oude laptop niet wireless aan een modem-router te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flowerpower47

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Een kennis van mij stuurde mij het volgende e-mailbericht, nadat het onmogelijk gebleken was om een laptop wireless aan een modem-router te krijgen.
Is dit probleem mogelijk of houdt iemand mij voor de gek?

Hij is er achter waarom zijn laptop niet werkt met de nieuwe router.
Zijn laptop is te oud. Het nieuwe wifisignaal is van een andere versie dan de laptop nodig heeft.

Het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn als er geen wireless adapter in zit.
Eenvoudig op te lossen door bij de pc boer om de hoek een usb of pcmcia netwerkadapter aan te schaffen.

Zal hier wel een van de volgende zaken bedoeld zijn (meerdere combinaties mogelijk):
a. Er is een 802.11n netwerk ingericht, terwijl de draadloze netwerkkaart maar 802.11g of 802.11b ondersteunt.
b. Er is WPA2 encryptie ingesteld, terwijl de draadloze netwerkkaart in de laptop alleen maar WPA of WEP ondersteunt.
c. Er is WPA encryptie ingesteld, terwijl de draadloze netwerkkaart in de laptop alleen maar WEP ondersteunt.

Dus óf een (USB) draadloze netwerkkaart erbij kopen die past bij het type netwerk en encryptie óf in de router het type netwerk en de encryptie aanpassen aan de (oude) draadloze netwerkkaart in de laptop.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar het kopen van een nieuwe (USB) draadloze netwerkkaart.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan