oude Laptop opnieuw installeren windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
ik heb hier voor al een paar vragen gehad over het installeren van windows 98.
ik kan mijn laptop alleen via een ander monitor gebruiken. de scherm van de laptop is stuk zodoende.
nu heb ik mijn laptop opnieuw geformateerd. en opnieuw windows me geinstalleerd.
alleen zit ik nog met een paar vragen.
1. ik kan mijn monitor alleen maar op 16 kleuren instellen waardoor ik alles erg grrot krijg afgebeeld .
2. windows kan verschillende driver niet vinden : zoals de moden en het geluid.
ik ben al wat wezen rommelen maar zonder resultaat.
wie kan mij helpen ??????

M.V.G.
TJIMA
 
Voor de kleuren moet je de driver van de videokaart installeren, voor het moden probeer zo: Roep in het configuratiescherm de hardware wizard (“Nieuwe hardware”) op. Belangrijk is, dat je de wizard niet naar nieuwe of veranderde hardware laat zoeken. Dit zal mislukken. Kies in ieder geval de optie uit: “Nee, ik wil de hardware zelf selecteren”.
Kies uit het volgende scherm de “Netwerkadapter” en klik vervolgens in het daarop volgende scherm op “Diskette”. in het het dialoogvenster bladeren worstel je naar de map, waarin de driver voor je modem zit.
Nu wordt de kaart juist herkend en geïnstalleerd. Windows Me nodigt je nu uit voor een reboot, welke je onvoorwaardelijk moet uitvoeren, waarna het Configuratiescherm
 
ok ik ben nu weer de laptop opnieuw aan het installeren met windows 98 SE kijken of die wel alle drivers vind .

tjima
 
als je even het merk en type van je laptop geeft lijkt me dit niet zo moeilijk te vinden
 
het gaat om een TOSHIBA SATELLITE intel pentium II S1690CDT
model nr PS169E-49986-DU
een oudje he

heb je hier wat aan ??? GIZMO 152

tjima
 
ik heb de toschiba tools ontvangen en geinstalleerd op de laptop . wat moet of kan ik hier mee doen ??

tjima
 
mijn laptop geeft nu aan :
Directx6 is not installed, please insall it before installing the display driver ,
waar kan ik deze Directx6 vinden ???
ik heb gezocht maar vind Freedownloads center.

tjima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan