Oude laptop verbeteren of nieuwere halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Hallo mensen,

dit is mijn allereerste post hier dus ik weet ook niet of ik wel/niet goed zit, graag niet al te boos reageren als ik fout zit :confused:

Ik heb vorig jaar een nieuwe laptop voor mijn studie gekocht en heb mijn oude laptop aan mijn zusje gegeven. Alleen is deze laptop nu al heel wat oud en had ik laatst het idee om er het maximale uit te halen.

Het gaat om een Packard Bell Easynote Skype Edition.
hierbij de dxdiag file:

Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.100216-1441)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Packard Bell
System Model: EASYNOTE PB62R00086
BIOS: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1
Processor: Genuine Intel(R) CPU T2050 @ 1.60GHz (2 CPUs)
Memory: 1014MB RAM
Page File: 375MB used, 2064MB available
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

Card name: Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) GMA 950
DAC type: Internal

Ik wil graag van die 1Gb ram 2Gb maken, dit is volgens mij ook het maximum.
En ik wil er een andere processor indoen, waarschijnlijk wordt het een T5500 of een T5600 ik heb één van deze twee goedkoop kunnen vinden op het internet (ik weet niet meer welke) maar graag zou ik T7600 erin willen doen omdat dit volgens mij de beste processor is die er in kan (na onderzoek op de intel-site) alleen heb ik geen T7600 kunnen vinden.

zouden jullie mij kunnen vertellen of het de "upgrade" waard is ofniet?
de laptop wordt gebruikt voor internet en af en toe huiswerk etc.

mvg,
Shifterr

een laptop upgraden is sowieso al een heel gedoe (als het uberhaupt al mogelijk is). vaak zijn de kosten echter al hoger dan bijvoorbeeld een goedkope nieuwe laptop. je zou kunnen proberen om naa 2gb ram te gaan, maar het verschil zal niet groot zijn. het vervangen van een processor raad ik je sowieso af. de verbetering is te minimaal voor de prijs en moeite.

naar mijn mening kan je het beste gewoon een nieuwe halen.

bedankt voor je reactie,
ik kan voor 25euro een T7500 processor kopen, maar volgens intel kan deze niet op mijn moederbord en voor 25euro wil ik wel een poging wagen.
de 2Gb ram hoeft niet per se, die krengen zijn meestal niet goedkoop en er zitten er nu 2x 512mb in dus moet ik 2x 1gb kopen waardoor ik 2x 512mb voor niks heb.

maar is de processor verandering het waard (als het uberhaupt kan)?

Zoals je zelf al aangeeft, dat het niet zou gaan (T7500), waarom dan alsnog proberen?

ik heb geen tijd/zin om uit te gaan zoeken of het supported is, volgens mij draaien ze wel beide op socket PPGA478 dus daar zou het niet aan liggen... echter is het verschil 0.6 ghz per core... zoals ik al eerder aangaf moet je je hele laptop uit elkaar trekken, hopen dat de boel niet vast gesoldeerd zit, en dan als alles eventueel zou lukken heb je een laptop die langzamer is dan een nieuw model dat je voor 300-400 euro in de winkel haalt... daarnaast heb je dan alsnog maar 1gb werkgeheugen wat volgens mij nog een grotere bottleneck is dan je processor...

het is aan jou, maar ik raad je aan er niet aan te beginnen... ALS het al mogelijk is, en ALS het lukt, heb je nog steeds meer werkgeheugen nodig en boek je een zeer minimale snelheidswinst.

Welkom op helpmij.
de enige nuttige upgrade die je zou kunnen doen is een SSD plaatsen, maar dat is nog een forse investering

In plaats van het upgraden van de oude laptop, kun je eens kijken naar een nieuwe, bijvoorbeeld deze Asus. Voor nog geen €400,- heb je een goede laptop in huis die met USB 3.0 ook nog eens gericht is op de toekomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan