Oude laptop Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightwarrior

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
41
Hallo,

Heb voor school een laptop nodig maar heb geen zin om een splinternieuwe te gaan kopen. Heb hier nog een medion laptop MD 41300 uit 2004. Ik zou hier graag windows 7 op willen installeren. Momenteel XP maar vind dat dat zelfs sloom gaat.
Heb nu even het geheugen opgezocht. Zitten 2 latjes 256mb DDR SDram in.
Dit is PC333.
Zou dit graag wat uitbreiden tot 1 of 2 gig. Op memoryshop.be staat Dane-Elec Laptopgeheugen 1 GB DDR3 1333MHz te koop. 9€ en als je er 2 bestelt, maar 13 euro.
Mijn grote vraag, past dit in deze laptop, dus is DDR = DDR3 of :s.

Groeten,
Kristof
 
Laatst bewerkt:
denk niet dat dat je gaat lukken daar komt nog bij dat je ook nog de juiste drivers moet vinden minimaal voor win vista die je dan in die modus kan uit voeren ddr3 in een ddr slot gaat je niet lukken die laptop is gewoon weg te oud
 
ja windows 7 moet werken met 1 gig ram maar wat jij wil kopen met 1 gig ram ddr3 past niet in jouw laptop je hebt gewoon ddr1 sdram nodig voor laptops en die zijn duur heel duur dan komt u zoon 50 euro voor zijn kaartje en dat is veel voor zoon aude laptop ik heb ook een oude laptop met zo weinig ram maar ga ook niet meer kopen is het helemaal niet meer waard
 
Daarbij komt dat er ook maar max 1 gig ram in kan en dat is wel wat je minimaal nodig hebt voor win 7.

Denk niet dat dit echt lekker zal draaien.
 
Laptopje kan 2 gb aan geheugen kwijt.Verdeeld over 2 sloten sodimm pc2700.Relatief duur dus en zou marktplaats een optie kunnen zijn.
Blijft het feit van de drivers.Geeft medion zelf nog iets aan drivers??
Wellicht kan je even een testje doen...

klikkerderklik
 
wat maakt uit het is minimaal en waarschijnlijk zijn er geen drivers beschikbaar deze laptop. krijgt wat mij betreft het logo ongeschikt
 
Frank, hoe is het dan mogelijk dat ik over dezelfde laptop vind dat er max 1 gig in kan?

Hardware info is de enige die met 1gb komt aanzetten...

Maar goed.....gelukkig hebben we de scan nog

klikkerderklik


@coolkil: Gelukkig heeft w7 zelf veel drivers aanboord.Juist voor oude hardware.Wellicht ook voor deze.Vandaar mijn voorstel van de upgrade scan zodat je kan zien of er nog problems zijn.
 
Maximum Memory Capacity: 2048MB
Currently Installed Memory: 512MB

Currently installed memory:

2 x 256MBDDR PC3200
Each memory slot can hold DDR PC2700 with a maximum of 1GB per slot.*

Maar jah, dan blijven de drivers nog een probleem. Of maakt windows 7 daar komaf mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan