Oude lens op nieuwe camara

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonballz

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
hallo,

ik ben van plan een canon eos 550d te kopen en ik denk dat ik dan de 18-55mm lens kit doe, het enige nadeel is dat daar weinig zoom op zit.
ik heb nog een camara liggen van vroeger en daar heb ik wat zoom lensen bij (sigma) ik vroeg mij af of ik die ook op mijn canon eos 550d kan zetten??
misschien is het een hele domme vraag maar ik heb daar niet heel veel verstand van.

leon.

Welkom bij Helpmij.nl, Leon :)
Ik zat met dezelfde vraag voor mijn Nikon D60, ik had namelijk nog een stel goede lenzen liggen van een analoge spiegelreflexcamera. Er is mij toen verteld dat die niet gaan werken op de digitale camera. Ik heb dus nieuwe lenzen aangeschaft. Ik heb de oude lenzen nog dus heb stille hoop dat iemand gaat roepen dat ze wél passend te maken zijn. Maar ik heb het sterke vermoeden van niet :)

Voor de Canon EOS heb je daar adapter ringen voor, die je bij de betere fotozaak wel kunt kopen (en anders even op intenet zoeken). Ik weet niet of die er ook zijn voor een Nikon ..

Suc6! ;)

Voor de Nikon niet nee, maar die voor de Canon zouden erg duur zijn en de kwaliteit niet ten goede komen las ik.

Nieuwere lensen, beter kwaliteit .. you dot the math! :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan