Oude mail en adressen etc overzetten van O Outlook 2000 naar O Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Beste Help mijers.

Ben nu een dag of vier zoet met het proberen de gegevens van een Office Outlook 2000 naar een Office Outlook 2007 te krijgen.

Heb hiervoor het internet afgestruind, vragen gesteld in het Microsoft online Helpcentrum, ook antwoorden gekregen die helaas niet werken....

Wat ik graag wil is de mail , zowel ontvangen als verzonden, het adresboek, en de (vier) accountinstellingen overzetten naar de Outlook 2007 versie op een andere pc.

Het zou moeten kunnen met diverse backup programmas die overal verkrijgbaar zijn, maar pas bij het proberen een backup te restoren aaangeven dat het slechts kan met een gekochte versie.

Ik ben dat kopen wel een beetje zat eigenlijk.
Destijds een paar honderd gulden neergeteld voor een Office 2000 pakket, een paar jaar geleden een paar honderd euro neergeteld voor Office 2007 met 2 licenties waarvan eentje gebruikt op een andere pc, en nu deze dus op een onlangs aangeschafte pc.

is er een simpele en doeltreffende manier om al die te kopen programmas buiten de deur te houden en de boel eenvoudig weg over te zetten en ik hopelijk naar volle tevredenheid mijn mail weer kan lezen, en daartoe geen 2 pc's hoef aan te zetten?

Knip en plak ik de pst bestandjes van de ene pc naar de andere in de outlook mappen, werkt de 2007 uitvoering niet meer, daar ben ik al achter.....

PST bestand terugzetten, ik twijfel over resultaat

Ik heb van mijn laptop de pst bestanden op een stick gezet.
Als ik ze nu terugzet/importeer op een andere pc worden de daar al aanwezige mails dan verwijderd, overschreven of wat dan ook.

Voor de zekerheid...
Je kunt je oude email verplaatsen naar EEN 'scratch' map.
Vervolgens doe je zoals seniorKe beschrijft.
Dan verplaats je de inhoud van de 'scratch' map naar je e-mail map.
Windows vraagt altijd of bestaande bestandsnamen mogen vervangen worden door enz.

Desnoods maak je een kopie (Carbon Copy) van de oude i-meels.
Do not worry, kan niet fout gaan.

Nog gekker...
Verplaats (exporteer) alles naar een gmail account (alles!) en dan kun je de boel via Outlook importeren.

Goed goan!

Het heeft me wat moeite gekost, maar uiteindelijk is het gelukt.
Heb er wel steeds voor gezorgd dat de nieuwe mail op de oude pc terechtkwam, en maakte er dagelijks een pst bestand van.
Na heel veel mislukkingen is het uiteindelijk gelukt om d.m.v de door senniorke aangeleverde tips in de link i.i.g de ontvangen en verzonden mail in de 2007 versie te krijgen.
Dat het adresboek niet mee was genomen kwam ik pas later achter, en die heb ik ook weer als pst bestand opgeslagen en daarna via importeren in de 2007 versie gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan