Oude netwerk verwijderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pejola

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Hallo,

Zou u mij kunnen helpen hoe of ik mijn oude netwerk kan verwijderen?

Ik heb een nieuw draadloos modem geïnstalleerd (Experiabox van Telfort)maar op de eoa vage manier draait mijn pc nog op mijn oude netwerk.
Ik heb net mijn provider gebeld omdat ik dus niet in het nieuwe modem kom en mij werd toen verteld dat ik eerst mijn oude netwerk moet verwijderen om met het nieuwe modem verder te kunnen,maar ik krijg het niet voor elkaar.

Er staan dus nu 2 netwerknamen onder elkaar, de vorige en de huidige,maar volgens mij draait mijn pc nu op mijn vorige,ik heb wel wifiverbinding.

Ik gebruik Windows 7.

Toevoeging bij bovenstaande vraag:

Wanneer ik in Windows Verkenner op Netwerk klik, zie ik staan:

1) Andere apparaten: TR064.
Hier kan ik wel in met het netwerkwachtwoord en dat is volgens mij de Experiabox

2)Computer:
Experia en HUIB(dat was mijn 'oude' modem)

Wanneer ik op Experia klik wordt er om een netwerkwachtwoord gevraagd maar dat wachtwoord zou niet goed zijn,is het zelfde netwerkwachtwoord waarmee ik wel in het TR064 kom
Wanneer ik op HUIB klik verschijnen er allemaal 'mapjes'..
Ik begrijp er niks van.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Telfort is KPN, alleen wat goedkoper.
Je hebt als het goed is een nieuwe experia gekregen.
Hoop dat je wel de oude hebt los gegooid, want twee modems tegelijk dat gaat niet hoor.
Ben geen KPN fan, maar je moet om in je modem te komen zijn adres weten.
Dat kun je terug vinden via ipconfig.
Normaal is 192.168.1.254 of 192.168.2.245 (Intikken in je browser (een te gelijk proberen))
Zie ook hier
Denk dat de man/vrouw van de helpdesk maar wat riep.
Als de oude experia geen voeding meer heeft (niet vergeten, anders blijft hij uitzenden) dan kan je PC er geen verbinding mee maken,
Je zult dus alleen het ssid van je nieuwe router/modem zien.
Dat oude netwerk hoef je niet te verwijderen, maar mag wel. (netwercentrum, draadloze netwerken beheren)

Bedankt voor je reactie!

Het probleem is verholpen: iemand kwam op het lumineuze idee om te kijken of er wel Wifi mogelijkheid op de pc aanwezig is,en dat blijkt niet het geval,dus het is nu opgelost met een USB wlan adapter.
Ik kon daarna direct inloggen op mijn pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan