oude netwerkinstellingen verwijderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter trick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Op welke wijze kan ik oude netwerkinstellingen netjes verwijderen?
Ik heb tot nu steeds 3 pc's in een draadloos netwerk gehad. Maar heb op een pc winxp opnieuw geinstalleerd en de naamgeving gewijzigd. Het netwerk wil ik nu opnieuw opzetten.

Als je XP opnieuw hebt geïnstalleerd ben je al je vorige instellingen kwijt.

netwerkinstellingen verwijderen

Ja , dat snap ik. Maar het gaat ook om die andere 2 pc's. Dat zijn desktops met de scanner en printer eraan. Vandaaruit heb ik de vorige netwerkinstallatie gestart. De netwerkinstellingen op schijf zijn dus niet meer juist. Kan ik gewoon vanuit mijn vers geinstalleerde laptop een nieuw netwerk opzetten?

Kan ik gewoon vanuit mijn vers geinstalleerde laptop een nieuw netwerk opzetten?

In principe wel.

Wat je op de andere PC's kunt doen is de 'wizard thuisnetwerk' opnieuw draaien mocht je dit willen.

laptop niet in netwerk te zien?

Heb nu alle mogelijkheden geprobeerd. 2 pc's zijn met elkaar een netwerk. Mijn 3e pc(Laptop) kan ik niet openen. Ik krijg wel de 3 pc als icoontje op het scherm maar kan alleen de 2 desktops openen. Hij geeft als melding dat er geen juiste machtiging voor de werkgroep is? De netwerkbron is niet toegankelijk. Het netwerkpad is niet te vinden.

Pentium 2 met winxp NTFS
Pentium 3 met win XP NTFS
Laptop P4 met winxp NTFS
wireless Speedtouch
Alledrie middels eigen wireless adapter op internet.

Wat kan ik nog proberen?

Werkgroepnaam overal hetzelfde, elke computernaam uniek, en verder weet ik het niet meer. Gedeeld wat ik wil delen. AV uitgezet. Elke pc een keer als host gestart bij opzetten netwerk. Ik heb zo het vermoeden dat het iets heel eenvoudigs is wat ik over het hoofd zie.

Voordat ik mijn laptop heb opgepimpt had ik een correct werkend draadloos netwerk? Dus...?
Wie weet oplossing?

laptop niet in netwerk te zien?

Gastaccount stond uitgeschakeld. Heb beide opties geprobeerd. zonder resultaat. Heb op Laptop win xp home en op de beide desktops xp pro

Op alle computers dezelfde werkgroepnaam ingesteld?
Hebben alle computers een IP-adres in dezelfde range (kun je controleren met IPConfig)?
Hebben alle computers een uniek IP-adres?
Deel op alle computers eens een folder en kijk of ze elkaar dan zien.
Firewall uit op alle computers?

netwerk machtigingen

Ik ben nog steeds aan het klooien. Wordt er niet vrolijker van. Ik heb nu mijn modem zelfs opnieuw geconfigureerd en weer opnieuw het netwerk opgezet.
Alle bovenstaande zaken gecontroleerd uitgevoerd.
Krijg de computers op mijn desktops te zien...ook de laptop. Alleen bij die laatste kom ik ondanks het delen enz niet verder: Na het verhaal over niet toegankelijk en mogelijk niet de juiste machtiging...Kan het netwerkpad niet vinden.

Op de laptop zelf vind ik op netwerklocatie wel de werkgroep maar bij openen komt na het zelfde verhaal over ontoegankelijk en mogelijk niet de juiste machtiging de mededeling ..."de lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.

Wat ik ook probeer ik draai steeds in hetzelfde rondje!!!!
Na bellen met HELPDESK KPN EN XS4ALL kom ik niet verder. Zij kennen het probleem maar hebben geen oplossing. Ik moet een slimme ict'er zoeken....ALDUS

Wie weet raad?

Ik ga je proberen te helpen maar kun je nu op een rijtje zetten wat er op *dit moment* precies nog fout is en wat je gedaan hebt?

Even alles voor een duidelijk overzicht.

Netwerktoegang

XP_PC zei:
Ik ga je proberen te helpen maar kun je nu op een rijtje zetten wat er op *dit moment* precies nog fout is en wat je gedaan hebt?

Even alles voor een duidelijk overzicht.

Ik heb op dit 3 pc's (waarvan 1 laptop) die via wireless router op internet zitten. Ik ben op elk van de pc's beheerder. De gastaccounts zijn uitgeschakeld.
Ik heb avg draaien en op de laptop norton 2004. Ik heb zojuist ouderlijk toezicht en persoonlijke firewall uitgeschakeld in norton (moet het resultaat nog testen) Overal draait win xp en ik heb alle pc dezelfde werkgroepnaam gegeven. Het netwerk heb ik via de wirard opgezet en mbv een usb stick met de versgedraaide netwerkinstallatie gegevns alle pcs toegevoegd. De 2 desktops praten met elkaar en delen de printer maar de laptop komt slechts in beeld als pc maar geeft geen toegang. De machtiging ontbreekt.
Voordat ik de laptop opnieuw had geinstalleerd was er wel toegang.
NOU DAT WAS HET ZO'N BEETJE!

Die geintjes heb je vaker met XP, als je eerst de in mapopties eenvoudig delen uitvinkt, krijg je een extra tabblad erbij, delen en beveiligen bij eigenschappen, deze gebruiken om andere users toegang te geven tot schijven, bestanden en mappen, als dat is afgerond, eenvoudig delen van bestanden en mappen weer aanvinken.

Tot nu toe is dit voor mij de beste manier gebleken om een onwillige toegang tot een computer weer gangbaar te maken.

Lange Pier zei:
Die geintjes heb je vaker met XP, als je eerst de in mapopties eenvoudig delen uitvinkt, krijg je een extra tabblad erbij, delen en beveiligen bij eigenschappen, deze gebruiken om andere users toegang te geven tot schijven, bestanden en mappen, als dat is afgerond, eenvoudig delen van bestanden en mappen weer aanvinken.

Tot nu toe is dit voor mij de beste manier gebleken om een onwillige toegang tot een computer weer gangbaar te maken.

Of het slim is.. De optie 'eenvoudig delen' is juist gemaakt om gebruikers te helpen.
Als de laptop gedeeld is (dus EN via de wizard, die dan ook de firewallinstellingen regelt) zou dit moeten werken.
Als je op jouw methode werkt ga je lokale gebruiksrechten toewijzen.

XP_PC zei:
Of het slim is.. De optie 'eenvoudig delen' is juist gemaakt om gebruikers te helpen.
Als de laptop gedeeld is (dus EN via de wizard, die dan ook de firewallinstellingen regelt) zou dit moeten werken.
Als je op jouw methode werkt ga je lokale gebruiksrechten toewijzen.

Het is voor thuisgebruik, en die normale manier werkt dus niet, zoals vaker bij XP, je kunt ook met passwords werken, dat gaat ook, maar als dat allemaal niet belangrijk is en je vanaf alle computers op de andere wilt komen zonder passwords, tja dat moet je toch wat.

Mja.. Nooit problemen mee gehad.. Ligt aan de volgorde en instellingen.
Altijd lastig als je er zelf niet bij bent.

XP_PC zei:
Schakel de gastaccounts eens in.

Had ik ook al uitgeprobeerd, maar ik denk dat het ei van columbus de persoonlijke fire wall is geweest. Want ik kan er nu wel bij. Heb trouwens ook de optie mbt eenvoudig delen uitgevoerd. Dus wat nu de echte oplossing is blijft gissen. Maakt mij niet uit. Ze doen het weer. Hartelijk dank voor het meedenken.

Dan is het delen van bestanden toch niet goed geregeld geweest in je firewall.

Zorg er wel voor dat je EEN firewall draait he :).

Heb de firewall weer aan en alles blijft werken. bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan