Oude ---> nieuwe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Als ik mijn oude HD zou willen vervangen. Hoe doe ik dat met behoud van alle data. Dus als het even kan ook Windows met alle twee de SP's en alle verdere updates en natuurlijk ook mijn code.

Ik heb Acronis true image. Heb ik daar wat aan?

Alvast bedankt voor de hulp!

Dutch

Dacht te wten dat je XP hebt.

Tweede installatie op nieuwe HDD en Xp alles laten overzetten.

Zelf nooit gedaan, maar schijnt te werken.

Eric.

P.S. Norton Ghost doet het ook voor je, en onder windows.

Re: Dacht te wten dat je XP hebt.

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Tweede installatie op nieuwe HDD en Xp alles laten overzetten.

Zelf nooit gedaan, maar schijnt te werken.

Eric.

P.S. Norton Ghost doet het ook voor je, en onder windows.

Ik heb inderdaad XP. Ik heb onlangs iets met Ghost gedaan en dat werd een troep. Ik gok niet graag met mijn gegevens... Dus als iemand mij precies kan vertellen wat ik moet doen dan graag!

Dutch

Als jij gewoon een legale win xp hebt, is er niks aan het handje.

Koop een nieuwe harddisk,zet xp er op en plaats je ouwe harddisk erbij als slave.
je kunt dan gewoon je bestanden/data / muziek etc blijven gebruiken, of opnieuw configureren.

suc6

Welke Ghost heb je dan

En heb je wel gekozen voor systeem overzetten, want de nieuwe ghost ondersteund verschillende opties.

Zoals met of zonder MBR, vind de uitleg ook niet duidelijk.

Eric.

Re: Welke Ghost heb je dan

En heb je wel gekozen voor systeem overzetten, want de nieuwe ghost ondersteund verschillende opties.

Zoals met of zonder MBR, vind de uitleg ook niet duidelijk.

Eric.

Hoi Eric,

Ik heb Ghost niet ik heb wel Diskimage van Acronis. Volgens de manual zou je de 'éne harddisk daarmee kunnen klonen naar da andere'. Ik heb nog geen harddisk gekocht en wil eerst goed begrijpen of en wat de risico's zijn. Natuurlijk zou ik ook opnieuw kunnen beginnen maar uit ervaring weet ik dat ik dan vergeet het één of andere password te noteren. Of het schijfje voor mijn modem niet kan terug vinden of meer van dat soort stomme dingen. De laatste keer wilde office mijn speciaal aangemaakte PST file niet inlezen waardoor ik +/- 3 maanden bewaarde e-mails kwijt was. Vandaar mijn onzekerheid.

Dutch

Dear Dutch

Please check your posts.

Als jij zegt recent iets met ghost gedaan en dat werd een troep, vind ik het niet juist, om op een forum ghost de schuld te geven als dat niet zo is.

Of DiskImage het goed doet weet ik niet. Maar sinds NT is het clonen van harde schijven veranderd. Microsoft speelt daar op in door in herstelconsole Fixboot en FixMbr op te nemen.

Eric.

P.S. maar wat Bas9 zegt is waar. XP kun je er dus ook een tweede keer op zetten en als alles het doet de eerste weg gooien.

Eric.

Re: Dear Dutch

Please check your posts.

Als jij zegt recent iets met ghost gedaan en dat werd een troep, vind ik het niet juist, om op een forum ghost de schuld te geven als dat niet zo is.

Of DiskImage het goed doet weet ik niet. Maar sinds NT is het clonen van harde schijven veranderd. Microsoft speelt daar op in door in herstelconsole Fixboot en FixMbr op te nemen.

Eric.

P.S. maar wat Bas9 zegt is waar. XP kun je er dus ook een tweede keer op zetten en als alles het doet de eerste weg gooien.

Eric.

Nee Eric! Ik heb niet gezegd dat GHOST er een troep van heeft gemaakt! Ik heb dat programma helemaal niet! Ik heb gezegd dat bij opnieuw installeren ik die problemen heb gehad.

Groetjes,

Dutch

Nu wel ?

Geplaatst door Dutch op 03-06 om 13:03
Ik heb inderdaad XP. Ik heb onlangs iets met Ghost gedaan en dat werd een troep. Ik gok niet graag met mijn gegevens... Dus als iemand mij precies kan vertellen wat ik moet doen dan graag!

Bedoel je dat ik niet kan lezen ??

Met vriendelijke groet,

Eric Daleboudt.

Laatst bewerkt:
Re: Nu wel ?

Geplaatst door Dutch op 03-06 om 13:03

Bedoel je dat ik niet kan lezen ??

Met vriendelijke groet,

Eric Daleboudt.

Ik bedoel alleen maar dat ik Ghost niet gebruikt heb.

Tot horens,

Dutch

Hallo !
Ik heb vorige week nog Norton Ghost 9 NL gebruikt om alle bestanden op m'n nieuwe schijf te zetten. Zonder enig probleem verlopen !!!.
Ook de uitleg was echt niet ingewikkeld hoor.
Maxtor heeft zelf een tooltje waar het ook prima mee gaat trouwens (Maxblast); gratis te downloaden op www.Maxtor.com.
Succes !
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan