Opgelost Oude office bestanden verwijderen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

fwalraven

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Hallo ik wil Office 2016 opnieuw installeren. Na het verwijderen van Office 2016 via instellingen blijven er nog vele bestanden over. Hoe krijg ik deze bestanden weg?

Zie bijgevoegde bijlage.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-12-14 152255.png
    Schermafbeelding 2024-12-14 152255.png
    243,2 KB · Weergaven: 19

Neem dit artikel door.

Uninstall Microsoft 365 or Office with the uninstall troubleshooter​

Select the steps for the version of Office you want to install or reinstall.

Microsoft 365 | Office 2024 | Office 2021 | Office 2019 | Office 2016

Overigens is dat een vreemde manier van zoeken. Want alles waar het woord Office in voorkomt wordt getoond. Zegt natuurlijk helemaal niets! Eigen archief/opslagmappen, bestanden, artikelen, links en internetsnelkoppelingen vallen daar ook onder. Groot risico dus om zo te deleten!

Laatst bewerkt:
@Senso, wat is er mis met Office 2016 te verwijderen via instelling, geinstalleerde apps, Office 2016 te verwijderen?
Na verwijderen blijven er nog dik 600 van dergelijke bestanden over, zoals in mijn bijgevoegde bijlage.
Documenten en database etc dienen natuurlijk niet e worden verwijderd. Maar zover ik het heb nagelopen zitten deze er niet tussen. Vandaar mijn vraag hoe krijg ik die oude Office bestanden weg, die alleen maar nodig waren om eerdere Office programma,s te laten draaien.

Bv. een Office 2003.ink laatst gewijzigd in 2014, heeft mijn inziens niets met Office 2016 te maken. Maar deze staan er nog wel tussen.
Frans

wat is er mis met Office 2016 te verwijderen via instelling, geinstalleerde apps, Office 2016 te verwijderen?
Daar is niets mis mee maar blijkbaar blijven in de praktijk toch nog restanten staan. Daarom denk ik een removal tool. Overigens zelf geen ervaring mee. Je had ook kunnen verwijderen met Revo uninstaller die verwijdert meer resten.

Vandaar mijn vraag hoe krijg ik die oude Office bestanden weg, die alleen maar nodig waren om eerdere Office programma,s te laten draaien.
Als jij dat dan 100% goed kan beoordelen dat het in de zoekmachine om de juiste bestanden gaat dan kun je ze toch in de zoekmachine deleten.

Maar ik zet daar vraagtekens bij. Ik kan dat niet zo goed beoordelen. Maar je moet doen wat jij wilt.
Ik zie pad > temp, cache, recent en let op de datum dus jij zult wel gelijk hebben die bestanden zullen niet veel voorstellen. Staat ook Outlook tussen.

Laatst bewerkt:
Wat kan er mis gaan als ik van alle objecten van Office, Word, Access, Excel en Outlook een backup maakt.
Daarna alles verwijderen en Office 2016 opnieuw installeren?
Mijn documenten staan in een aparte map en die staan er niet tussen.
Ik heb met REVO Office 2016 verwijderd maar al die objecten blijven gewoon staan.
Als ik daarna op Office, Word, Access, Excel en Outlook zoek zijn het toch een kleine 2000 objecten.
Frans

Systeemkopieën, databack-ups en herstelpunten moet je altijd ter beschikking hebben. Maar je moet niet alles klakkeloos verwijderen!
Jij hebt een tunnelvisie. De zoekmachine is daar de oorzaak van.
Ik zou er op die manier niet meer naar kijken.
Je zou beter een schijfopschoning van Windows kunnen uitvoeren en ook eens met CCLeaner kunnen opschonen. Daar staan ook wel items van Office bij. Twee tabbladen Windows en Toepassingen. Loop ze even na.

Los van dat die dingen er nog staan, levert dit verder geen problemen op. Persoonlijk zou ik er niet teveel tijd aan besteden.

Ik laat het maar staan. Zoals Rogers schrijft levert het verder geen problemen op.

Terug
Bovenaan Onderaan