Oude Office updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutgart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2012
Het probleem situeert zich op de pc van mijn werk.

Daar staat nog een oude Office 2000 - versie op (onder Windows XP).
Klein probleempje is dat die de laatste tijd nogal veel problemen geeft.
Word en Excel werken vrij goed, maar Outlook - wat dagelijks énorm veel gebruikt wordt - marcheert nog maar half.

Nu ben ik op zoek naar updates, maar kennelijk vind ik die nergens meer (te oud).

Mijn baas heeft helaas geen oren naar een nieuwe Office erop zetten. Zeker niet zolang Excel nog blijft werken.
Kost hem namelijk centen. En zelf heb ik natuurlijk geen zin om dat te gaan financieren van mijn eigen centen.

Iemand die dus toevallig weet waar ik updates kan vinden voor dat oud geval?

Volgens mij is er maar een oplossing.
Office 2000 kan zonder problemen op Windows XP draaien. Maar na afloop van de installatie wel even naar 'Windows Update' toegaan, want ook voor Office 2000 zijn er (net als voor Windows XP) de nodige service packs verkrijgbaar. Dus? Eerst installeren en dan opfrissen. Office 2000 en Office XP kunnen niet naast elkaar draaien. Office 2000 kunt je pas goed installeren als je eerst Office XP van de PC verwijdert. Hiervoor gaat je naar 'Start', 'Instellingen', 'Configuratiescherm' en 'Software'. Je ziet Office XP vanzelf staan in de lijst met eerder geïnstalleerde programma's. Gevonden? Dan laten weggooien. Ik zou niet weten hoe het anders kan en moet.

Ik heb geen Office XP op mijn werkpc staan! Wel Windows XP als besturingssysteem, manamana.
In die zin is er geen probleem.

Probleem is alleen dat ik bij Windows Update totaal geen updates meer vind voor mijn Office 2000. Terwijl dat ding dringend moet bijgewerkt worden.

Ja! :)

Toevallig staat dat in dit onderwerp waardoor ik hier op HelpMij.nl terecht ben gekomen & ik mijn eerste reactie heb geplaatst:

SR-1 update Office 2000 niet meer mogelijk

De daar geplaatste link blijft nog geldig tot 30 april a.s., daarna verhuist die naar Office365 voor in ieder geval eind september a.s.

Ondertussen heb ik ook een batch gemaakt die de aanvullende KB's netjes op volgorde installeert zodat je niet tijdens het handmatig aan klikken in de war raakt. Die staat niet in de ISO, maar ik kan het hier wel plaatsen indien noodzakelijk of gewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan