oude pc als ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo iedereen,

ik heb hier nog een oude pc staan, met ik dacht windows XP maar dit kan ook 95 zijn.

Ik wil deze aan mijn router (Linksys WRT54G) hangen, via gedeelde mappen is het op deze manier mogelijk om een soort van netwerk opslag te maken, maar ik wil de bestanden ook via een andere pc met internet kunnen benaderen.

Wel moet er dan eerst een gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd worden, dat niet iedereen lukraak bestanden kan wissen / wijzigen.

Iemand een idee hoe dit te realiseren ?

mvg,
mark

Eerst een deftig FTP-server programma installeren, bijvoorbeeld "Bulletproof FTP" en het programma configureren. Verder moet je ook bepaalde poorten forwarden in je router (zie portforward.com). Als je geen statisch ip-adres hebt kun je best een dyndns of no-ip account nemen die jouw dynamisch adres koppelt aan een leesbaar, werkende URL (bv bijvoorbeeld.dyndns.ws:9000)
Groetjes

Laatst bewerkt:
Eerst een deftig FTP-server programma installeren, bijvoorbeeld "Bulletproof FTP" en het programma configureren. Verder moet je ook bepaalde poorten forwarden in je router (zie portforward.com). Als je geen statisch ip-adres hebt kun je best een dyndns of no-ip account nemen die jouw dynamisch adres koppelt aan een leesbaar, werkende URL (bv bijvoorbeeld.dyndns.ws:9000)
Groetjes

oke, maar dan moet ik een account aanmaken op een site, kunnen die dan mijn gegevens zien ????

mvg,
mark

Als je je registreert op dyndns kunnen zij (en je bezoekers) je IP achterhalen ja. Maar daar zou ik niet mee inzitten, dyndns is een toonaangevend bedrijf.
In het ftp-programma heb je meestal wel een optie om je server te beveiligen met gebruikersnaam en wachtwoord hoor :)

iedereen bedankt, ik zal van het weekeinde eens kijken.

mvg,
mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan