Oude PC bij WiFi netwerk aanmelden; melding geen certificaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul1976

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Hallo allemaal,

Via deze weg even een vraag van een niet al te technische persoon....

Ik probeer thuis een wat oudere PC na lange tijd aan te melden bij WiFi netwerk. Ik krijg dan de volgende melding:

'Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld'

Wat moet ik doen om de PC wel aan te melden bij ons WiFi (thuis) netwerk?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!!!

Vriendelijke groet,

Paul

Beetje weinig informatie:
a. Welk besturingssysteem? En (indien XP): Staat er Service Pack 2 of Service Pack 3 al op? Start -> Uitvoeren -> winver
b. Welke draadloze netwerkkaart gebruik je op die pc? Merk + type.
c. Hoe is je draadloze netwerk beveiligd? WPA? WPA2?

Ik vermoed dat je draadloze netwerkkaart alleen geschikt is voor WEP beveiliging en dat je probeert te verbinden met een netwerk dat (veel) beter beveiligd is (met WPA of WPA2), dus dat daar de melding vandaan komt.

Tijs.

Dank voor je snelle reactie!

Het is niet eens XP....nog oudere versie. Vermoedelijk idd zwaar verouderde netwerkkaart ja. Netwerk is WAP beveiligd.

Balen. Partner moet via die PC en Itunes nog iOS 5 op Ipad 2 upgraden. Kan nu dus ook niet bij muziek, etc.

heeft je wifi router ook geen lan-poorten? ipv draadloos te willen werken, kan bekabeld tijdelijk een oplossing zijn voor je partner.

Tsja, je kunt iTunes niet eens installeren op een ouder besturingssysteem dan XP. Dus als iTunes op die computer zou moeten:
De system requirements van iTunes zijn (voor jou direct relevante zaken vetgedrukt):
PC with a 1GHz Intel or AMD processor and 512MB of RAM
Windows XP Service Pack 2 or later, 32-bit editions of Windows Vista or Windows 7
64-bit editions of Windows Vista or Windows 7 require the iTunes 64-bit installer
250MB of available disk space
Broadband Internet connection to use the iTunes Store

Lijkt mij een hopeloos verhaal, als iTunes op die computer moet.

Tijs.

Wat me niet duidelijk is uit je post; waarom moet die iPad 2 zogenaamd via die oude pc passeren? Is die iPad niet uitgerust met wifi dan?

@contrazoom: Voor het updaten van een iPad (naar hogere iOS versie) heb je iTunes nodig (en dus ook een pc of laptop die ervoor geschikt is, zie mijn vorige posting).
De iPad zelf heeft Wifi, daar ligt het probleem ook niet.

Tijs.

Is toch incluis XT besturingssysteem Tijs. iTunes is ook geïnstalleerd.

Heb onderstaande tips elders gekregen en uitgevoerd:

Gaat u – indien aanwezig – eens naar het tabblad 'Verificatie' van de LAN-eigenschappen toe en kijkt u eens naar de optie 'IEEE 802.1X-verificatie voor dit netwerk instellen' (zie afbeelding). Wat gebeurt er als u het vinkje voor die optie weghaalt? Als u – zoals uw FAQman verwacht – deze optie niet te zien krijgt, dan moet u het op datzelfde niveau zoeken en waarschijnlijk zult u dan iets soortgelijks tegenkomen bij de driver van de WiFi-netwerkkaart of op de WiFi-router. Uitschakelen dus... Kijkt u ook eens naar de WPA-instellingen? Staan die op 'Enterprise'? Daar moet u dan 'Personal' van maken.

Krijg nu echter weer de melding dat ie IP adres niet kan vernieuwen....zucht.

Alle tips zijn nog steeds welkom. Dank iedereen voor het meedenken tot dusver!

We hebben nog geen antwoord op een van mijn vragen uit de eerste posting:
b. Welke draadloze netwerkkaart gebruik je op die pc? Merk + type.

Ik blijf er vooralsnog bij dat ik denk dat de netwerkkaart geen WPA en geen WPA2 aankan, maar dat weten we pas zeker als deze vraag is beantwoord. Kijk in Apparaatbeheer en dan in de sectie Netwerkadapters om te zien wat het is (mocht je het niet direct al weten).

Tijs.

1394 netwerkkaart?

Of bedoel je de NETGEAR WG111v2 54Mbps Wireless USB 2.0 adapter?

Ik bedoelde het draadloze apparaat, dus die Netgear. [Die 1394 is de Firewire aansluiting die met een aparte kabel ook gebruikt kan worden met een andere computer die óók Firewire heeft.]

Als Service Pack 2 of Service Pack 3 op de computer staat (en dat zou moeten, gegeven de (huidige) eisen van iTunes), dan had ik eigenlijk geen probleem verwacht met de draadloze netwerkverbinding (of die nu WEP, WPA of WPA2 is). Dan komt toch ineens het verhaal van FaqMan in beeld, dus dat er mogelijk een draadloze beveiliging is ingesteld in de Enterprise sfeer ipv. PSK (=Preshared Key).

Zou dus een idee zijn om nog eens daarnaar te kijken op de draadloze router. Verder kun je hier nieuwe (driver-)software kunnen vinden, mocht het probleem daaraan liggen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan