Oude PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

laplop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
Beste,

Mijn computer is nu ongeveer al 4 jaar oud en begint al wat kuren te vertonen en word er ook niet bepaald sneller op. Ik heb mijn computer laatst nog opnieuw geïnstalleerd maar helaas had ik hierbij ook vrijwel geen/ bijna geen snelheid winst. En om nu een nieuwe computer aan te schaffen heb ik ook vrij weinig behoefte aan. Wat raden jullie mij aan om te vervangen/toevoegen aan deze computer, als het gaat om wat voor hardware ik moet aanschaffen etc. dan ben ik toch best wel een leek en vraag vraag ik toch liever mensen die er meer verstand van hebben.

*Besturings-systeem: MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP1
*CPU: Intel Core 2 Duo E4400 @ 2.00GHz Conroe 65nm Technology
*Ram: 1,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 333MHz
*Moederbord: ASUSTeK Computer INC. P5L-MX (LGA 775)
*Graphics: SyncMaster (1680x1050@60Hz). 256MB GeForce 7300 GT (ASUStek Computer Inc)
*Harde schijf: 244GB FUJITSU MAXTOR STM3250820AS ATA Device (SATA)
*Optical Drives: TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D ATA Device

Ik hoop jullie voldoende geïnformeerd te hebben, en misschien weten jullie wat ik kan vervangen om mijn computer wat lekkerder te laten lopen, het budget maakt mij niet veel uit ik sta voor alles open ;).

Met vriendelijke groet,

Laplop

ik zou beginnen met meer ram, 4gb is echt wel de standaard tegenwoordig en 1gb is gewoon te weinig voor vista. ram is gelukkig ook niet zo duur en makkelijk te installeren:
http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-667

je zou, als je nog wat meer wilt uitgeven een upgrade naar windows 7 kunnen kopen, windows 7 draait een stuk sneller dan vista.

eventueel kan je je videokaart nog verbeteren, dit puur om films beter/mooier af te spelen, en ook omdat windows7 en vista voor veel dingen gebruik maken van grafisch geheugen, zo kan je ook aero gebruiken wat er toch wat netter uitziet allemaal.

echter als je dit allemaal bij elkaar optelt zit je aan de 300 euro, leg daar nog wat bij en je kan al een prima nieuw pctje kopen hoor.

zowiezo wat extra RAM kan nooit kwaad :D 1 GB is het minimum voor vista dus als je 2GB extra erbij kan doen, is dat al heel wat :).

als je " zwaardere " games erop wilt gaan spelen is een upgrade van de videokaart misschien ook wel wat :D.

edit: Example5 was me net voor :D

Laatst bewerkt:
Vista-32 bits SP1?

Klopt dat?
Dan als eerste Sp2 binnenhalen en updaten.

Welkom op Helpmij...

Het geheugen dat je voorstelt kan idd op dat bordje.Bordje kan max 4gb aan met een max van 667mhz.
Het huidige reepje is dat er 1 van 1gb?Aangezien je een 32b versie hebt kan het max 3.25gb aan.(2 gb is dus niet waar)
Indien dus 1 reepje dan zou je maar 1 reepje van 2gb hoeven bijtezetten.Dan kom je op 3gb uit.
Indien het 2x 512mb is ja..dan zou je het door jou voorgestelt setje kunen aanschaffen.

Bedankt voor alle hulp ik ga het bestellen! Is er nog iets wat de snelheid van mijn computer kan bevorderen? Ik zit te twijfelen aan Windows 7 maar dat vind ik toch nog wel redelijk prijzig. Suggesties zijn welkom!

EDIT: En nu ik toch bezig ben, weet iemand een goede videokaart voor dit systeem? Het liefst rond de 50/60 euro.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan