oude pc werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

timberleek

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
hallo
ik heb van een kennis wat computerspullen gehad. hierbij zat een complete pc. die wou ik graag gaan gebruiken. volgens de kennis moet hij het doen. maar zoals jullie vast wel kunnen raden is dat niet zo.

als ik heb aanzet gaat de cpu fan draaien en de harde schijf doet wat. hij start alleen niet verder op. ik krijg geen beeld en de fan van de videokaart stopt na ca 10 seconde met draaien. ik hoor ook geen piepjes van de bios. als ik het ram verwijder geeft hij wel error piepjes. ik heb de videokaart en harde schijf op een ander moederbord geprobeerd maar daar deed alles het wel. alleen kreeg ik maar 12 kleuren op een resolutie van 480 bij 680 (of zoiets). maar dat kwam misschien door het oude systeem (p3 slot1 met een 128 en een 64 mb ram kaartje. maar hij deed het wel.

ik heb verder al een bios reset geprobeerd.

het systeem:
amd ? (socket 462. in het boekje van het moederbord staat for amd athon xp/athlon/duron)
2x samsung 256 mb ram pc2100. (op het stickertje staat "GDDR 256 mb". ?g?ddr
moederbord"msi kt3 ultra ms-6380E
voeding: orgineel: adt 250w max. ook delta 350w geprobeerd. (allebei atx)
videokaart: aopen (nvidia) geforce fx 5900xt 128mb (agp)
WD caviar 6gb:thumb: hd
floppy drive
cd-rom drive

dat was het wel zo'n beetje
hopelijk weten jullie wat.

groetjes Timberleek

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik zou alles uit de pc halen en dan de pc zo kaal mogelijk op te starten en anders ook even een bios reset doen.

Modag

dus alleen de cpu, 1 bankje ram en de voeding.

geen hd en videokaart of dat wel

Hoi,,

Ja dat kan je bv. even proberen en dan wel even de videokaart erbij.

Modag

Laatst bewerkt:
ik heb even wat dingen geprobeerd.

eerst zonder videokaart. gewoon om te kijken wat het moederbord doet. maar er gebeurt eigenlijk niks. de cpu fan blijft constant op max draaien.

met de videokaart is het hetzelfde verhaal. de fan van de videokaart stopt weer met draaien en ik heb geen beeld. ook geen bios scherm.

krijgt het agp slot geen power ofzo. het lijkt wel of hij gewoon niet wil opstarten. helemaal omdat de cpu fan op max blijft draaien

Hoi,

De bios al gereset baterij eruit en de spanning eraf en de aan/uit knop even ingedrukt houden

Modag

ik had wel de batterij eruit gehaald en een jumper verzet. (stond in het boekje)

ik zal ook nog even de stekker eruithalen en dan de knop inhouden

ik heb hem nog een keer geprobeerd na de bios reset.
maar zonder resultaat

nog steeds cpu fan op max en de videokaart fan stopt ermee.

kan het misschien zijn dat het agp slot niet aangestuurd wordt.

misschien werkt de bios niet goed. dat hij helemaal niet opstart
mijn eigen computer zet bij het opstarten zijn ventilatoren ook op max tot hij gaat opstarten. dan gaan ze terug naar een lager toerental.

Hoi,

Dat kan goed dat alles hard gaat draaien maar kom je of zie je de bios helemaal niet?

Modag

ik krijg totaal geen beeld.

het scherm gaat steeds uit omdat hij geen signaal krijgt.

Hoi,

Dan begin ik toch te twijfelen aan het moederbord of dat nog wel in orde is.
Je zegt dat je de videokaart in een andere pc hebt geprobeerd dan zou je de videokaart van die pc kunnen proberen als die het ook niet doet dan grote kans dat het moederbord defect is

Modag

in die andere zat geen videokaart. dat was alleen een moederbord met een processor en ram.

ik kreeg er nog wel een videokaartje los bij. die probeer ik nu eerst even op het losse moederbord om te kijken of hij het doet. en dan ik de probleem pc

de losse videokaart deed het na wat proberen in de losse mobo.

ik ga het nu weer omwisselen.

no luck

ook met die andere videokaart werkt het niet.

dan zal het mobo wel kapot zijn denk ik.

dan ga ik de p3 in de kast terugbouwen.

harstikke bedankt voor je hulp in elk geval.:thumb:

Hoi,

Niks te danken, jammer krijg je eens wat is het defect.
Dat heb ik ook vaak als ik wat krijg
Modag

Hoi,

Ik bedoel je hebt die spullen van een kennis gekregen en is het moederbord stuk .
Dat heb ik ook vaak als ik wat krijg, dat bedoel ik ermee.

Modag

o zo

ik las de zin verkeerd.

ja nou ik kreeg er nog een hoop dingen bij die ik wel kan gebruiken.
het is niet anders.

bedankt in ieder geval

ik zal het topc nu op beantwoord zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan