timberleek
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 dec 2008
hallo
ik heb van een kennis wat computerspullen gehad. hierbij zat een complete pc. die wou ik graag gaan gebruiken. volgens de kennis moet hij het doen. maar zoals jullie vast wel kunnen raden is dat niet zo.
als ik heb aanzet gaat de cpu fan draaien en de harde schijf doet wat. hij start alleen niet verder op. ik krijg geen beeld en de fan van de videokaart stopt na ca 10 seconde met draaien. ik hoor ook geen piepjes van de bios. als ik het ram verwijder geeft hij wel error piepjes. ik heb de videokaart en harde schijf op een ander moederbord geprobeerd maar daar deed alles het wel. alleen kreeg ik maar 12 kleuren op een resolutie van 480 bij 680 (of zoiets). maar dat kwam misschien door het oude systeem (p3 slot1 met een 128 en een 64 mb ram kaartje. maar hij deed het wel.
ik heb verder al een bios reset geprobeerd.
het systeem:
amd ? (socket 462. in het boekje van het moederbord staat for amd athon xp/athlon/duron)
2x samsung 256 mb ram pc2100. (op het stickertje staat "GDDR 256 mb". ?g?ddr
moederbord"msi kt3 ultra ms-6380E
voeding: orgineel: adt 250w max. ook delta 350w geprobeerd. (allebei atx)
videokaart: aopen (nvidia) geforce fx 5900xt 128mb (agp)
WD caviar 6gb:thumb: hd
floppy drive
cd-rom drive
dat was het wel zo'n beetje
hopelijk weten jullie wat.
groetjes Timberleek
ik heb van een kennis wat computerspullen gehad. hierbij zat een complete pc. die wou ik graag gaan gebruiken. volgens de kennis moet hij het doen. maar zoals jullie vast wel kunnen raden is dat niet zo.
als ik heb aanzet gaat de cpu fan draaien en de harde schijf doet wat. hij start alleen niet verder op. ik krijg geen beeld en de fan van de videokaart stopt na ca 10 seconde met draaien. ik hoor ook geen piepjes van de bios. als ik het ram verwijder geeft hij wel error piepjes. ik heb de videokaart en harde schijf op een ander moederbord geprobeerd maar daar deed alles het wel. alleen kreeg ik maar 12 kleuren op een resolutie van 480 bij 680 (of zoiets). maar dat kwam misschien door het oude systeem (p3 slot1 met een 128 en een 64 mb ram kaartje. maar hij deed het wel.
ik heb verder al een bios reset geprobeerd.
het systeem:
amd ? (socket 462. in het boekje van het moederbord staat for amd athon xp/athlon/duron)
2x samsung 256 mb ram pc2100. (op het stickertje staat "GDDR 256 mb". ?g?ddr
moederbord"msi kt3 ultra ms-6380E
voeding: orgineel: adt 250w max. ook delta 350w geprobeerd. (allebei atx)
videokaart: aopen (nvidia) geforce fx 5900xt 128mb (agp)
WD caviar 6gb:thumb: hd
floppy drive
cd-rom drive
dat was het wel zo'n beetje
hopelijk weten jullie wat.
groetjes Timberleek