Oude processor in een nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorism1993

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik heb thuis twee systemen staan, een heel oud systeem(bouwjaar 2004) en een nieuw systeem( bouwjaar 2008) Mijn nieuwe systeem heeft een 2.0Ghz processor, en mijn oude systeem, eigenlijk een waardeloos systeem, heeft een 2.8Ghz processor. Dus mijn vraag is; is het mogelijk om in mijn nieuwe systeem(die gebruik ik 95% van de tijd) de processor van mijn oude systeem te zetten ipv de standaard processor. En als dat mogelijk is, maakt het dan wel verschil?

Alvast bedankt:thumb:

Hoi,

Als je nu even van beide de gegevens even geeft zowel van moederbord en processor dan kunnen we dit voor je bekijken.
Maar denk dat het moeilijk wordt

Modag

Oude systeem: intel pentium4 2.8Ghz
Nieuwe systeem: Intel Core 2 Duo 2.0Ghz

Wat bedoel je precies met de specs van het moederbord?

Hoi,

Daar bedoel ik eigenlijk mee welke socket beide moederborden hebben 775 478 bv.

Modag

:shocked::shocked: , heb je een programma waarmee je dat even snel kan zien?

Volgens mij is de processor van 2.8Ghz in theorie sneller dan de van 2.0. Of heb ik het nou fout?

Naar mijn mening wel inderdaad. De duo is naar mijn mening beter dan de single.

Plus dat we nog niet weten of de socket van de single en de socket van de duo overeenkomen met elkaar. Als dat niet het geval is, kan je ze sowieso niet verwisselen.

Laatst bewerkt:
Niet zo onzeker, Modaq en Lita.

Joris: Ondanks de hogere kloksnelheid van de oude processor, is deze echt een stuk trager.
Niet doen dus.

(naast dat het vermoedelijk niet eens zou kunnen: de ene socket 775-processor is de andere niet)

Aan de kloksnelheid alleen kan je niet zien hoe goed deze is.
De Core2Duo is heel anders opgebouwd als de oude processor. Veel zuiniger en effectiever.
Ik vind het altijd leuk om te vergelijken: Neem schaatsen. Als ik heel hard probeer te schaatsen, dan gaat mijn hart flink te keer. (hoge kloksnelheid). Toch kom ik niet ver.
Neem Sven Kramer: Die kan achteruit schaatsen op zn gemakkie en toch nog in dezelfde tijd verder schaatsen, dan ik die zijn uiterste best doet.
En daarbij is de Core 2 duo een dual core-processor. Dus je moet bedenken dat er 2 sven kramers tegelijk rustig aan het schaatsen zijn.
En tegenwoordig heb je ook al quad cores. Dat zijn er dus 4...

Zo duidelijk?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan