Oude PTT telefoon aansluiten op ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

David Hermsen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
4
Hallo,
Ik heb geen idee of ik op de juiste plaats ben met deze vraag maar ik wil graag weten hoe ik mijn oude PTT telefoon aansluit op mijn ADSL. de telefoon is uit 1973 en heeft druktoetsen. Wie o wie kan mij helpen??
Groeten,
David
 
Is het puls of toon toestel of ondersteunt hij beide?

Indien je via een ADSL-provider je telefonie hebt, dan is dat VoIP. Daar via is alleen 'toon' beschikbaar.
Indien het zo is dat je toestel alleen maar 'puls' ondersteunt, dan zal dat niet gaan werken.

Is het zo dat je een KPN-lijn voor de telefonie hebt en alleen internet via je ADSL-provider hebt, dan maakt het niet uit, omdat een KPN-lijn beide puls en toon ondersteunt
 
Ik denk dan dat het puls is. heb ik het goed als ik denk dat de telefoon geen spanning krijgt als ik hem aansluit op de splitter??? Zijn er mogelijkheden de telefoon geschikt te maken?
Groeten,
David
 
Het toestel opzich zal geschikt moeten zijn.

Er zijn mogelijk wel converters te verkrijgen die je op je toestel aan kan sluiten voor toon/pulse omzetting, maar ik zou zo niet weten waar je die zou moeten halen.

Ik denk dat het eenvoudigste is om een ander toestel te halen, omdat je waarschijnlijk meer kwijt bent aan het geschikt maken van het huidige toestel dan het kopen van het meest basic toontoestel.

Of je moet nostalgische gevoelens hebben bij het toestel dat de prijs niet uit zou maken :D
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik denk dat het een toon toestel is volgens mij hadden ze in die tijd nog geen pulse.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt er dus aan hoe je nu telefoon hebt, zie het bericht van killermenace:



Indien je via een ADSL-provider je telefonie hebt, dan is dat VoIP. Daar via is alleen 'toon' beschikbaar.
Indien het zo is dat je toestel alleen maar 'puls' ondersteunt, dan zal dat niet gaan werken.

Is het zo dat je een KPN-lijn voor de telefonie hebt en alleen internet via je ADSL-provider hebt, dan maakt het niet uit, omdat een KPN-lijn beide puls en toon ondersteunt


Gaat waarschijnlijk om zo'n toestel?
 
Laatst bewerkt:
dat is het toestel. nu gaat het met een telefoon stekker vanuit de doos in de muur naar een splitter. vanuit de splitter gaan twee draden weg waar van 1 naar de adsl doos en de andere naar de telefoon
 
Bedoel je de search optie op dat andere forum? Maar nu kom je toch gelijk in het topic terecht waar de plaatjes etc. staan. Of bedoel je iets anders?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan